$
רכב

הביקוש הזר לרכבים גרמניים נפל ב־6%

אף על פי שהביקושים המקומיים התחזקו ב־4% מאז יוני 2018 והביקוש לכלי רכב חשמליים התחזק, מדובר במהלומה קשה לתעשייה הגרמנית ש־75% מהייצור שלה מיועדים ליצוא

שירות כלכליסט 20:0015.07.19

הביקושים העולמיים לכלי רכב גרמניים התכווצו ב־6% במחצית הראשונה של 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות בסין - השוק הגדול ביותר של רכבים גרמניים - צנחו ב־8.4% באפריל השנה לעומת אפריל 2018. זוהי מהלומה קשה לתעשייה הגרמנית ש־75% מהייצור שלה מיועדים ליצוא. כך עולה מדו"ח של חברת המחקר COFACE, החברה־האם של BDI, שפורסם החודש.

 

 

 

אף על פי שהביקושים המקומיים התחזקו ב־4% מאז יוני 2018 והביקוש לכלי רכב חשמליים התחזק, התעשייה עדיין מתמודדת עם אתגרים נוספים. כך, למשל, רוב כלי הרכב החשמליים הנמכרים המדינה לא מיוצרים בגרמניה.

 

בשעה שיצרניות הרכב המקומיות עושות מאמצים לפתח ולייצר יותר כלי רכב חשמליים, תעשיית חלקי המכוניות תסבול מירידה בביקוש לתוצרתה. בנוסף, תקינת WLTP המגדירה את רמות פליטות המזהמים המרביות מאיימת על מכירות הרכבים, כאשר החל מ־1 בספטמבר, נוסף על בקרת רמות הפחמן הדו־חמצני, ייבחנו גם רמות פליטת תחמוצות הפחמן. רכבים שלא יעמדו בדרישות ייאסרו למכירה.

 

ענף הרכב הוא המשמעותי מבין ענפי הייצור הגרמניים מבחינת הכנסה, מספר מועסקים ותרומה לתמ"ג. זו גם אחת הסיבות המרכזיות לכך שמדד ifo המתחקה אחר סנטימנט האקלים העסקי בגרמניה הגיע ביוני לשפל של חמש שנים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x