שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

זינוק של 88% במספר המאושפזים מתאונות של קורקינטים חשמליים

לפי דו"ח הנפגעים מכלים חשמליים שהכין מכון גרטנר והגיע לידי "כלכליסט", מספר הרוכבים שאושפזו ברבעון הראשון השנה עלה ל-15, לעומת 8 ברבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, מספר הרוכבים של אופניים חשמליים שאושפזו בעקבות תאונה הצטמק ב-30%

אודי עציון 19:3314.07.19

זינוק של 87.5% במספר הפצועים שנזקקו לאשפוז בעקבות תאונות קורקינטים חשמליים. כך עולה מדו"ח הנפגעים מכלים חשמליים ברבעון הראשון של 2019, שהוכן בידי מכון גרטנר, והגיע לידי "כלכליסט".

 

לפי הדו"ח ב-2019 מסתמנת עלייה במספר פצועי הקורקינטים החשמליים במקביל לירידה, בשיעור של 30%, במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים. כך למשל אושפזו בחודשים ינואר-מרץ 116 רוכבים שנפצעו מאופניים חשמליים, לעומת 157 בתקופה המקבילה אשתקד ו-109 באותה תקופה ב-2017.

 

מספר הרוכבים המאושפזים מקורקינטים חשמליים עלה מאחד ברבעון הראשון של 2017, ל-8 באותה תקופה ב-2018 ול-15 באותה תקופה ב-2019. מספר הולכי הרגל המאושפזים בתאונות עם שני הכלים עמד על 6 ברבעון הראשון השנה, לעומת 17 איש באותה תקופה ב-2018 ו-13 איש ב-2017.

 

את הנתונים אוסף המכון מבתי החולים. יצוין כי מדובר רק בפצועים שאושפזו לטיפול ולהשגחה, והנתונים לא כוללים נפגעים שהתפנו בעצמם לטיפול בבית, בקופות החולים או בחדרי המיון, ושוחררו לביתם כעבור כמה שעות. מספר הפצועים באורח קשה ואנוש מתאונות בכלים החשמליים ירד קלות ל-16 ברבעון הראשון השנה, לעומת 18 ברבעונים הראשונים של 2017 ו-2018.

קורקינט חשמלי קורקינט חשמלי צילום: ניצן סדן

 

 

הדו"ח, שנערך בידי ראש המרכז, פרופ' קובי פלג, והחוקר הבכיר ד"ר מורן בודס, מציין כי שיעור הנפגעים קשה ואנוש בקרב רוכבי קורקינטים גדול במעט מזה של רוכבי האופניים: 13.5% ו-12.5%, בהתאמה. בעוד שמספר רוכבי האופניים עם פגיעות ראש שומר על יציבות ועמד על 38 בתקופה הנסקרת השנה, לעומת 39 בשנה שעברה ו-43 ב-2017, מספר רוכבי הקורקינטים פגועי הראש זינק פי ארבעה מ-1 בשנה שעברה ל-4 השנה, אם כי מדובר עדיין על מספרים קטנים של נפגעים.

 

החשיבות של חבישת קסדה

 

בתחילת החודש נכנסה לתוקף התקנה המחייבת את רוכבי הכלים החשמליים לחבוש קסדה ולהצטייד ברישיון רכיבה לאחר מבחן תיאוריה, במידה ואין להם רישיון נהיגה או רכיבה באופנוע. סיכויו של רוכב שאינו חובש קסדה להיפצע בצורה המחייבת אשפוז גבוהים בהרבה ממי שלא חובש: בקרב הסובלים מפגיעות ראש 90% לא חבשו קסדה, ובקרב הסובלים מפגיעות ראש קשות, 97% לא חבשו קסדה.

 

למרות שב-2016 נאסר על בני פחות מ-16 לרכב על הכלים החשמליים, יותר משליש מנפגעי הראש בתאונות הכלים החשמליים היו בני פחות מ-16. מבין 131 הפצועים השנה, 16 היו בגיל האסור לרכיבה.

 

מכון גרטנר, שממוקם בתל השומר, הוא מכון המחקר הלאומי של מערכת הבריאות. מאז 2013 מפרסם המכון דוחות תקופתיים אודות מספר הנפגעים בתאונות אופניים ובהמשך גם קורקינטים, שלפני כן לא תועדו בשום מקום, וחסרו במדידת הנפגעים הלאומית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x