$
רכב

הקורקינטים הרגו את קו האוטובוסים התיירותי של תל אביב

קו 100, שפעל 11 שנים ברחבי העיר באוטובוסים פתוחי גג, יצא אתמול לנסיעה אחרונה

אודי עציון וספי פסטרנק 09:5301.07.19

קו 100, שעשה שימוש באוטובוסים פתוחי גג מיוחדים, ונועד להיות תשובה תל אביבית לנסיעות בלונדון באוטובוס קומותיים פתוח הגג, הפסיק לפעול אתמול.

 

הקו, שהופעל בידי חברת 'דן' הושק עוד ב-2008, והשתמש בשלושה אוטובוסים שנצבעו באדום, וביצע נסיעה אחת לשעה, מ-9 בוקר ועד 4 אחר הצהריים. הנוסעים קיבלו הסברים על האתרים בעיר באמצעות אוזניות, בשמונה שפות: עברית, אנגלית, צרפתית, ערבית, איטלקית, ספרדית, רוסית וגרמנית.

 

קו 100 קו 100 צילום: דן

 

האוטובוסים יצאו מחניון רידינג, ועברו דרך נמל תל אביב, הטיילת והמלונות דרך מוזיאון האצ”ל עד יפו, נווה צדק, כלבו שלום, שדרות רוטשילד, הבימה, דיזינגוף סנטר, ככר רבין, מוזיאון תל אביב, מגדלי עזריאלי, ככר המדינה, יהודה מכבי, מוזיאון הארץ ברמת אביב, בית הפלמ”ח, האוניברסיטה וחזרה לרידינג. מחיר נסיעה יומית עמד על 65 שקלים, והנוסעים היו יכולים לעלות ולרדת ממנו בתחנות השונות.

 

ההחלטה על הפסקת פעילות הקו הגיעה מידי משרד התחבורה, שסיבסד אותו, כמו את שאר התחבורה הציבורית. מספר הנוסעים ירד לאורך השנים, ירידה שהואצה בשנה האחרונה עם כניסתן המאסיבית של חברות הקורקינטים השיתופיים לתל אביב, המאפשרים לתיירים לנוע בין אטרקטציות בעיר בזריזות ולפי לוח הזמנים שלהם, מבלי להיות תלויים באוטובוס.

 

טרם הוחלט מה ייעשה עם שלושת האוטובוסים, שלא ניתן להפעילם בקווי השירות הרגילים.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי "הודענו לדן על הפסקת סבסוד המיזם. אם עיריית ת"א (או רשות אחרת) תבקש להפעילו במתכונת פרטית וללא סבסוד, נבחן בחיוב. אין היגיון שהציבור יממן מיזם עסקי הפועל שלא במסגרת התחבורה הציבורית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x