$
רכב

יו"ר פורד העולמית: "בחברות הישראליות אין היררכיה - לכן אתם מצליחים"

ביל פורד בכנס אקומושן בת"א: "הרכב האוטונומי שלנו תחרותי ובהיבט הטכנולוגי אני מאמין שאנו מצטיינים, אבל אנחנו גם נזהרים מאוד מתי ניתן לרכבים האלה לנסוע בכביש". עוד אמר פורד, "חברה שתייצר טכנולוגיה משנת חיים, היא זו שתנצח"

תומר הדר ומאיר אורבך 11:0011.06.19

"בקריירה שלי עברתי שני רגעים מכוננים - הראשון הוא ההבנה בחשיבות מחויבותנו לסביבה. ומעבר לכך, היום בו קלטתי שהמודל שלנו עומד להשתנות," כך ציין ביל פורד, יושב ראש פורד במהלך כנס אקומושן המתקיים במרכז הירידים. הגעתו של פורד לישראל נחשפה לראשונה ב"כלכליסט".

 

לדברי פורד: "חדשנות מרתקת אותי ומעניקה תקווה למין האנושי. הקמתי בשנת 2009 קרן הון סיכון המשקיעה בסטארט-אפים העוסקים בתחבורה. המודל העסקי שלנו עתיד להשתנות והוא מונע על ידי אינטליגנציה מלאכותית, הדפסת תלת מימד, הרכב האוטונומי, כל אלה עומדים להשתנות.

 

"סבא רבא שלי הבין שהעולם משתנה, הוא היה הראשון שבנה מכונית לכל פועל. סבא רבא שלי היה רלוונטי לתקופתו ורצה מכונית לכל פועל. כיום יש לנו הזדמנות להפוך את החיים של המתגוררים בערים ליותר מהנים, יותר קלים. יש לכך כמובן גם חיסרון: הטכנולוגיה לא יכולה לנהל את הכל, זה יוביל אותנו לחברה דיסטופית. עלינו לשים לב שהטכנולוגיה חייבת לעבוד עבורנו ולא להיפך".

 

ביל פורד במהלך הכנס ביל פורד במהלך הכנס צילום: תומר הדר

 

עוד הוסיף פורד, "בתעשיית הרכב היו זמנים שבהם טכנולוגיה הוצגה לצרכנים והם לא אהבו את זה - כיום אנו בעולם חדש ומרתק ועלינו לשאול את עצמנו האם זה מה שמסייע לאנשים. האם יש להם ערך. אם זו טכנולוגיה שמסבכת את החיים, היא לא ראויה עדיין". עוד ציין פורד: "אנחנו חייבים לעודד שינוי, לעורר מעודדי שינוי. יש לנו יכולות מחקר ופיתוח כמובן, יש לנו אנשים שעוסקים באוטונומיה וכיוצא בזאת, אבל הרבה תוכן יגיע דווקא מבחוץ. כל תאגיד שחושב שיש לו את כל התשובות הוא יהיר. זה לא עובד כך. צריך ללמוד כיצד לעבוד ביחד, גם עם חברות קטנות ואנו עובדים על זה בפורד. אנו בונים אקוסיסטם שפורד לא בהכרח תהיה המרכז שלו".

 

לדבריו, "יש לנו מחלקה שעובדת רק על תחבורה בערים. באופן מעניין כל עיר שונה, לכל עיר יש דרישות שונות בכל הקשור בתחבורה ותשתית. אנחנו עובדים יחד עם ערים כדי לפתור בעיות תחבורה - ואני יודע שלכל עיר יש אתגרים. אנו מבינים שאנשים סומכים על פורד ובעולם המודרני אמון הוא דבר חשוב. בעודנו מאמצים טכנולוגיות חדשות אנו מבקשים מהלקוח שיביע בנו אמון. שיסמוך עלינו. את האמון בנו בנינו במשך מעל 100 שנים. אמון מעניק לנו נקודת גישה לצרכן אבל משם והלאה אנו חייבים להצדיק את האמון - וזה חשוב בהיבט של הרכב האוטונומי. אני לא מתבייש לומר שהרכב האוטונומי לא מוכן. עדיין לא. אנו עוסקים כאן בחיי אדם ולכן רכב אוטונומי יקרה - אבל קודם כל בסביבה מבוקרת. הרכב האוטונומי שלנו תחרותי ובהיבט הטכנולוגי אני מאמין שאנו מצטיינים, אבל אנחנו גם נזהרים מאוד מתי ניתן לרכבים האלה לנסוע בכביש. יש לנו ניסויים ברחבי העולם, אבל אנחנו רוצים לוודא שהרכבים יהיו מוכנים קודם.

 

"הרכב האוטונומי לא רק משנע אנשים. הוא ישנע חולים, מצרכים. בקהילת הסטארט-אפ שומעים הרבה על המייל האחרון. זו שאלה מעניינת: יש חברות רבות כאן בישראל שעובדות בתחום וכשאנו חושבים על האקוסיסטם התחבורתי, יש לו היבטים רבים ומרתקים. זה הזמן המרתק ביותר בקריירה שלי וזה שינוי אדיר. התעשיה שלנו לא השתנתה משמעותית במאה השנים האחרונות. סבא רבא שלי הקים חברה שעברה אבולוציה, אך לא מהפכה. חברה שתייצר טכנולוגיה משנת חיים, היא זו שתנצח.

 

לדברי פורד: "הטכנולוגיה היא אינסופית. זה הרבה יותר ממכונית, זה עניין של תוכן. בידור. אפילו הקפה שתשתה במכונית. אנחנו נצטרך לבחון את הכל ויש מצב שכמובן גם נטעה, זה חלק מהתהליך המדהים וזה גדול על יצרן רכב אחד, לכן אנו זקוקים לשוק המשני".

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט" פורד תודיע השבוע על תחילת פעילות מחקר ופיתוח בישראל, במרכז שהוקם תל אביב. לדברי פורד: "בישראל יש אקוסיסטם מדהים. יש כאן אנרגיה מרשימה ואין כאן היררכיה. אני אוהב את זה כי זה יוצר חדשנות. בארה"ב ובאירופה חברות סובלות מהיררכיה שחונקת חדשנות - ובישראל זה לא עובד כך. קולם של סטארט-אפים נשמע היטב. בישראל ניכר שהצורך הוא אבי ההמצאה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x