שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בגלל המס הירוק: צניחה של 65% ביבוא מכוניות באפריל

לאחר הזינוק שנרשם ביבוא כלי רכב במרץ - בחודש שחלף נרשם היפוך מגמה; הסיבה: עדכון הנוסחה שלפיה מחושבת הטבת המס לכלי רכב עם פליטת מזהמים נמוכה יחסית

תומר הדר 10:2907.05.19

כניסתו של מתווה המס הירוק ב-1 באפריל גרמה לבלימה משמעותית בהיקף יבוא הרכב לישראל- כך עולה מנתוני רשות המסים.

 

בישראל מוטל על מכוניות חדשות מס קנייה בגובה 83%. ממס קניחה זה מנוכים סכומים המגיעים עד כ17 אלף שקל המחושבים בהתאם לפליטת המזהמים של הרכב.

 

החישוב שלפיו נקבע גובה הטבת המס מבוסס על נוסחה המביאה בחשבון חמישה סוגי מזהמים, כגון פחמן דו חמצני ופחמימנים. הנוסחה מתעדכנת מדי כמה שנים - והעדכון האחרון נכנס לתוקף ב-1 באפריל. המשמעות היא שכל רכב שמיובא לישראל ומשוחרר ממכס אחרי 2 באפריל נדרש למס קנייה גבוה יותר. לכן, יבואני הרכב בחרו לייבא ארצה אלפי מכוניות במרץ (69,839 מכוניות, זינוק של 157% לעומת מרץ 2018) והרכבים שיובאו ארצה באפריל הם כבר כאלה שמס הקנייה עליהם גבוה יותר.

 

המשמעות - היבואנים כמעט שלא הכניסו באפריל מכוניות לישראל. כך, לפי נתוני רשות המיסים נכנסו ארצה 7,735 מכוניות בלבד, ירידה חדה של 65% לעומת החודש המקביל אשתקד. 

 

לפי הערכות בענף הרכב, הרכבים ששוחררו באפריל הם בחלקם רכבים שיבואני הרכב לא הצליחו לשחרר ממכס בעודם בים. כפי שנחשף ב"כלכליסט", יומיים לפני 1 באפריל הודיעה רשות המסים ליבואני הרכב כי לראשונה זה שנים היא לא תאפשר להם לשחרר את המכוניות החדשות בעודן בים, לפני כניסת המס החדש לתוקף.

 

גורמים בקרב יבואני הרכב טענו בשעתו כי מדובר במהלך שנועד להבטיח לרשות המסים הכנסות מיבוא רכב גם באפריל, שנחשב חודש חלש במיוחד.

 

נכון למאי, לפי הערכות בענף הרכב, מחזיקים היבואנים במלאי בלתי מכור של מעל 50 אלף מכוניות ששוחררו ממכס אך טרם שוחררו לשוק ויימכרו ללקוחות בחודשים הקרובים. יודגש כי חלק גדול מדגמים אלה משווקים לציבור לפי מחירוני "אחרי המס הירוק", כלומר מחירונים גבוהים עקב השינוי במס הקניה- וזאת למרות שמדובר ברכבים ששוחררו מהמכס דווקא לפני כניסת המס הירוק לתוקף. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x