שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

300 אלף שקל בלי לנסוע בכביש

החירות לנהוג מהר: שלושה מסלולי מרוץ נפתחו בארץ השנה - ולראשונה נוצר שוק למכוניות חדשות שמורשות לנסוע רק במסלול. לראשונה יובאו לארץ כ–30 מכוניות כאלה, שכבר משתתפות במרוצים

אודי עציון 07:1418.04.19
הייתם משלמים בין 110 ל־300 אלף שקל עבור מכונית שלא יכולה לנסוע על הכביש, אבל יכולה להעלות על פניכם הרבה מאוד חיוכים במסלול מרוצים?

 

פתיחתם של שלושה מסלולי מרוץ ראשונים בישראל בשנה האחרונה - מפצאל שבבקעה, דרך ערד ועד מוטור סיטי שליד באר־שבע - יצרה לראשונה שוק למכוניות מרוץ חדשות למסלול, לאחר שבעבר הגיעו בטפטוף רכבים המותאמים למרוצי שטח. מדובר במכוניות שנבנות או מותאמות בחו"ל לתקני הפדרציה הבינלאומית לספורט מוטורי, כולל כלובי בטיחות, מנועים וגירים מחוזקים, בלמים ומתלים משופרים, ומופשטים מכל אביזר נוחות לטובת הפחתת משקל. המדינה אף גובה עבורם מס קנייה נמוך יותר: 27־19 אחוז במקום 83 אחוז מרכב רגיל.

 

המשקל: 350 ק"ג בלבד

 

בשנה האחרונה נרשמו בישראל קרוב ל־30 מכוניות כאלה מארבעה דגמים עיקריים. שלשום החלה רשמית לפעול ווסטפילד ישראל, שתמכור את גרסת המרוץ של מכונית הספורט הבריטית, שמיוצרת מאז 1983, ומבוססת על הלוטוס סופר־7 המיתולוגית. מאחורי היוזמה עומדות שלוש דמויות מוכרות בסצנת המרוצים והדרכות הנהיגה בארץ - און יעקבסון, ליאור לוי ולאון טאובס - שאליהם הצטרף המסעדן ומגיש תוכניות הבישול חובב הרכב חיים כהן.

 

מכונית מירוץ רדיקאל מכונית מירוץ רדיקאל צילום: ספארקו ישראל

 

מכונית מירץ ווסטפילד מכונית מירץ ווסטפילד צילום: ספארקו ישראל

 

 

הווסטפילד תימכר כאן בשלושה דגמים, עם מנוע פורד 2,000 סמ"ק בהספק של 150 עד 200 כ"ס, גיר ידני, שני מושבים ומשקל של 570 ק"ג בלבד, מה שמבטיח ביצועים ברמה של פרארי ופורשה. עלויות האחזקה כמובן יהיו נמוכות בהרבה, בהיותה מכונית פשוטה ועמידה יותר למאמץ על המסלול. קיט רפידות בלמים, שבדגמים החזקים של פורשה ופרארי יכול לעלות 15 עד 20 אלף שקל, יעלה לווסטפילד 3,000־4,000 שקל. בווספטפילד ישראל מדווחים על 3 הזמנות, ומעריכים כי יוכלו למכור בשנה הקרובה בארץ 30 כאלה. המחיר: 180 עד 220 אלף שקל לפני שיפצורים.

 

מנוע של אופנוע

 

לובינסקי, יבואנית פיג'ו, מכרה עד כה כבר 10 מכוניות 208 קאפ, דגם מרוצים של מכונית הסופר־מיני המוכרת, עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין 140 כ"ס, ומשקל מופחת לפחות מ-900 ק"ג. לובינסקי היא היבואנית הראשונה בארץ שמייבאת מכונית מסלול ומפעילה ליגה בהשתתפות 8 מכוניות. המחיר לנהג לעונה: 37 אלף שקל. שתיים מהמכוניות נמכרו כבר לבעלים פרטיים, תמורת 150 אלף שקל.

 

ספיד קאר היא מכונית שמיוצרת בספרד, מצוידת במנוע 600 סמ"ק שנלקח מאופנוע סוזוקי, ומיועדת למרוצי ראליקרוס, כלומר גם למסלולי עפר. היא זריזה, שוקלת פחות מ־350 ק"ג וזולה יחסית - 110 אלף שקל. לארץ הגיעו 7 מכוניות, חמש כבר נמכרו ומתחרות בליגה קבועה.

 

מכונית המרוץ היקרה ביותר שהגיעה לארץ בשנה האחרונה היא המכונית המקצועית והמוערכת ראדיקל SR1, המיוצרת בבריטניה. מנוע 1,400 סמ"ק, 175 כ"ס, ורק 500 ק"ג. 6 מכוניות כאלה נמכרו בארץ. המחיר: כ-300 אלף שקל.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x