$
רכב

היברידיות? קיה ספורטאז' הולך דווקא על דיזל

הג'יפון הנמכר בארץ מגיע בדגם מחודש, מאבד את מנוע ה-1,600 סמ"ק בנזין המבוקש וזוכה ב-1,600 סמ"ק דיזל חסכוני. איך הוא בתחרות מול יונדאי ספורטאז' התאום וכמה הוא עולה?

אודי עציון 14:4629.01.19

ב-2018 נמכרו בישראל כ-8,000 דגמי קיה נירו, וכ-5,000 טויוטה C-HR, היברידיים שניהם, כשהגי'פונים השלימו את יונדאי איוניק המשפחתית -10,200 מסירות-, לזינוק של 50 אחוז בנתח השוק של המכוניות החסכוניות.

 

 

 

איוניק אמנם הדיחה את קיה ספורטאז' מתואר הרכב הנמכר בישראל, אחרי שמסר 150 יחידות פחות, אבל הכביש שטח הקוריאני שמר על מעמדו כנמכר מסוגו בארץ, למרות שמדובר כבר בדגם ותיק יחסית בשוק, שהושק עוד

ב-2016.

 

 

קיה ספורטאז' המחודש קיה ספורטאז' המחודש

 

 

כעת מגיעה מתיחת הפנים של אמצע החיים, והספורטאז' מגיב לביקוש לרכבים חסכוניים עם גרסת טורבו דיזל חדשה: 1,600 סמ"ק, 136 כ"ס, עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. הדיזל מציגה צריכת דלק משולבת של 21.3 ק"מ לליטר, לעומת 11.9 ק"מ לגרסת ה-2,000 סמ"ק בנזין אוטומטית 6 הילוכים, שתמשיך להגיע. גרסת ה-1,600 בנזין, שתפסה את עיקר המכירות, לא תגיע עוד, קורבן לתקן הזיהום האירופי החדש והמחמיר שבו היא אינה עומדת.

 

לצד עדכונים קוסמטיים, עודכנה מערכת המולטימדיה עם מסך 8 אינץ' חדש, אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. למערכות הבטיחות הסטנדרטיות, הכוללות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, נוספה התרעת עייפות נהג.

 

קיה ספורטאז' המחודש - מבט מבפנים קיה ספורטאז' המחודש - מבט מבפנים

 

 

המחירים: גרסת ה-2,000 סמ"ק אורבן הבסיסית תעלה 146 אלף שקל, הוזלה של 8,000 שקל מהדגם שלפני מתיחת הפנים, אך תוך ויתור על חלון שמש פנורמי מרשים אך יקר. אותו אפשר יהיה לקבל בגרסה האורבן טופ, ב-156 אלף שקל. הדיזל יעלה 150 אלף שקל. בהמשך השנה צפויה להגיע גרסת דיזל היברידית קלה, שתהיה חסכונית עוד יותר, אך לא תזכה להטבות המס המירביות של רכבים היברידיים.

 

הביצועים של דגמי הבנזין והדיזל דומים: הבנזין מאיץ על פי נתוני היצרן מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות, והדיזל נזקק ל-4 עשיריות שנייה נוספות. מהירות מירבית: 180 קמ"ש לדיזל, 181 קמ"ש לבנזין.

 

בקרב מול יונדאי טוסון התאום, גרסת הבסיס של הספורטאז' זולה כעת ב-4,000 שקל מהטוסון המקביל, שלא מוצע בארץ בגרסת דיזל. מנגד הטוסון, שעבר גם הוא מתיחת פנים, מוצע כבר גם בגרסת 1,600 סמ"ק טורבו בנזין עם הנעה כפולה, שבספורטאז' תוצע בינתיים בדגם שלפני העדכון.

 

גדי אונגר, מנכ"ל יבואנית קיה, טלקאר, אמר כי "ייתכן שניאלץ לייקר את הספורטאז' ב-1 באפריל, עם כניסתה לתוקף של נוסחת המיסוי הירוק החדשה, בעיקר את הדיזל שקבוצת הזיהום שלו עולה מ-4 ל-11 מ-15. היה מקום מצד רשות המסים להעניק לשוק התרעה ארוכה יותר להיערכות לשינוי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x