$
רכב

בלעדי

היעד החדש של סלקום: חניה כחול-לבן בתשלום

סלקום ולאומי קארד הן שתיים מעשר מתמודדות במכרז החדש לתשלום דמי חניה בכחול־לבן לרשויות המקומיות. החידוש העיקרי במכרז: הזכיינים יהיו רשאים להפעיל את השירות כחלק ממערך שירותיהם האחרים ולא במערכת נפרדת, מה שהופך אותו לאטרקטיבי יותר עבור חברות סלולר ואשראי

אודי עציון 08:1524.12.18

מתמודדות מפתיעות במכרז לתשלום דמי חניה בכחול־לבן לרשויות המקומיות: סלקום ולאומי קארד. החברות הן חלק מעשר מתמודדות במכרז החדש שפירסמה החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי.

 

מלבד שתי החברות ניגשו למכרז: ואיוסופט, ח.נ.י.י פארקינג טכנולוגיות, החברה לאוטומציה, י. סלומון, ש. דסקל ייעוץ כלכלי, מ.ג.ע.ר מרכז גבייה ממוחשבת, מילגם חניה סלולארית בע"מ, וסלופארק טכנולוגיות. פנגו טרם ניגשה למכרז.

 

 

 

 צילום: יובל חן

 

 

החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי מפעילה כיום את כרטיס האיזיפארק הוותיק, ובשוק פועלות שלא על בסיס ההסדר הארצי שתי חברות פרטיות, פנגו (שהחלה את דרכה כזכיינית החברה למשק וכלכלה) וחברת סלופארק, הפועלות מכוח חוזים שנחתמו לתקופות שונות מול הרשויות המקומיות.

 

החידוש העיקרי במכרז החדש הוא בכך שהזכיינים (עד שלושה) יהיו רשאים להפעיל את השירות כחלק ממערך שירותיהם האחרים ולא במערכת נפרדת. להערכת החברה למשק וכלכלה צורת הפעלה זו תהפוך את השירות לאטרקטיבי יותר גם עבור חברות מסקטורים שבעבר לא היו רלוונטיים - כמו חברות הסלולר והאשראי.

 

החברות שיזכו במכרז ייתווספו מיד בכל הארץ לחברות שכבר פועלות כיום בשוק. חברות שלא מתמודדות במכרז יוכלו לפעול בהתאם להסכמים שישיגו ישירות מול כל רשות ורשות, אם יבחרו לעשות זאת, אבל יתקשו להציע את השירותים שלהן באופן כלל ארצי.

 

על המשתתפים שביקשו להשתתף במכרז לעמוד בתנאי הסף, שהם הון עצמי של 5 מיליון שקל, ניסיון מוכח בהפעלת שירותים מסחריים באמצעות אפליקציה ל־100 אלף לקוחות לפחות בארץ ו/או בחו״ל, וערבות מכרז בסך מיליון שקל. ההתמודדות העיקרית במכרז תהיה על שיעור העמלה שיבקשו החברות לקבל מהרשויות המקומיות תמורת השירות שלהן. כיום גובות החברות מהרשויות עמלה בשיעור של כ־3% מתשלומי הנהגים. הנהגים, מצידם, לא משלמים עמלה על שירות התשלום הבסיסי אלא על שירותים נוספים, כמו תזכורת להפסיק את החיוב עם תחילת הנסיעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x