$
דעות

אסם: כבר לא מחויבת לצרכנים בישראל

הרגישות הציבורית של חברת המזון הנתפסת כישראלית שורשית, אבדה עם השתלטות נסטלה

נורית קדוש 08:5512.12.18

בניסיון למתן את הביקורת הציבורית על העלאת מחירי מוצרי יסוד, בחר מנכ"ל אסם אבי בן אסייג להימנע מייקור מותגים בלעדיים בעלי משקל - כמו תחליף החלב לתינוקות מטרנה ומותג הדגל במבה. ניתן להעריך שההימנעות מהעלאת מחירי הקפה, הפסטה הבסיסית, עוגות הבית, בייגלה, סלטים וחלק מדגני הבוקר נבעה מריבוי התחרות באותן קטגוריות. העלאת מחירי מוצרים אלו, המתמודדים עם מוצרי המותג הפרטי ואחרים, היתה עלולה להביא למעבר למוצרים מתחרים ואובדן נתח שוק.

 

בחברה נימקו את העלאת המחירים בכך שבמשך שש שנים נמנעה החברה מהעלאתם בזכות התייעלות. עוד נטען כי בשנים אלה השכר הממוצע במשק עלה ב־17%, שכר המינימום עלה בכ־27%, והתייקרו חומרי הגלם ושירותים בשיעור שנע בין 3% ל־10%.

 

אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם. החברה פועלת כמו קונצרן מזון זר אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם. החברה פועלת כמו קונצרן מזון זר צילום: אוראל כהן

 

 

חבל שהחברה לא תיארה באותו פירוט תהליכים שביצעה בשנה האחרונה שבאמצעותם חסכה בהוצאותיה. למשל, ההחלטה להעביר לאוקראינה את הניהול הפיננסי אשר גררה פיטורי עשרות מעובדי הנהלת החשבונות. עוד לפני כן סגרה אסם את מחלקת הביקורת ואת מרכז הפיתוח בשדרות והעבירה את האחריות על תחום שיווק מוצרי טבעול וסלטי צבר בחו"ל לידי נסטלה ובכך חסכה תקני ניהול רבים.

 

אסם נתפסת כחברה ישראלית שורשית, אף שכבר לפני שלוש שנים השלימה נסטלה השוויצרית את השתלטותה עליה עם רכישת המניות שהיו בידי הציבור (36.3%). זאת כדי שאסם תהפוך לחברה פרטית שאינה נדרשת לדווח על פעילותה.

 

בפועל, נראה שההשתלטות גרמה לחברה לאבד גם את שאריות הרגישות הציבורית ולהתנהל כמו קונצרן מזון זר, שמחויב לשורת הרווח הנקי יותר מאשר לציבור המקומי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x