• תפריט
רכב

ז'נבה? פריז? פתח תקווה: ההשקה העולמית המפתיעה של סקודה בישראל

ביום חמישי הקרוב תיחשף - דווקא במתחם אירועים באם המושבות - המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה, סקאלה. איך זה קרה ומה כבר אפשר לספר עליה

אודי עציון 08:2304.12.18

לראשונה מאז הסוסיתא: מכונית חדשה תערוך את הופעת הבכורה העולמית שלה בישראל. מהלך שבמשך שנים היה שמור לתערוכות הרכב הגדולות בז'נבה, פרנקפורט, פריז וטוקיו, יתקיים ביום חמישי הקרוב באם המושבות.

 

ההבדל: הפעם לא מדובר ביצרן מקומי קטן, אלא בסקודה הצ'כית, חברה בת של פולקסווגן. ביום חמישי הקרוב, לפנות ערב, יסיר מנכ"ל סקודה ברנארד מאייר את הלוט מהסקאלה, משפחתית קומפקטית חדשה שתחליף בהיצע של החברה את הראפיד, שזכתה להצלחה נאה בארץ, בעיקר בקרב חברות ליסינג. יותר מ-3,500 מכוניות כאלה נמכרו בארץ רק השנה.

 

 

 

סקודה סקאלה: מבט מבחוץ סקודה סקאלה: מבט מבחוץ

 

 

המכונית שתיחשף באולם טרמינל בפ"ת, תיבנה על פלטפורמה MQB-A0 של קונצרן פולקסווגן, המשמשת כבר את סיאט איביזה ואת ארונה. זו תהיה הפעם הראשונה שפולקסווגן מאפשרת לסקודה להתחרות ישירות ברבת המכר שלה, הגולף. הראפיד שאותה מחליפה הסקאלה נבנתה כמשפחתית קטנה, שונה מאוד בצורה - ובעיקר באיכות - מהגולף.

 

אפשר לצפות למנועי טורבו בנזין 1,000 סמ"ק (115 כ"ס) ו-1,500 סמ"ק (150 כ"ס), וייתכן שגם לגרסה היברידית נטענת כמו שהייתה למכונית הקונספט שבה רמזה סקודה מוקדם יותר השנה על עיצוב הסקאלה, הויז'ן RS. למכונית הקונספט הייתה מערכת הנעה עם מנוע טורבו 150 כ"ס, מנוע חשמלי 102 כ"ס, בהספק משולב של 245 כ"ס ועם סוללת ליתיום 13 קילווואט. הביצועים כללו 7.1 שניות בזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ, אחרי טעינה במשך שעתיים וחצי.

 

מה הביא את סקודה להשיק דווקא בישראל? בחברה שמים דגש גדול על שיתוף הפעולה המתגבר עם חברות אוטו טק ישראליות בשנים האחרונות. לחברה קשרים עם גארדיין, שפיתחה חיישן המזהה ילד שנשכח או נהג במצוקה רפואית; עם אנאגוג, שמפתחת טכנולוגית בינה מלאכותית לניטור חיישני סמארטפונים; עם אוטונומו המנתחת דאטה מהרכב; ועם חברת הסייבר XM סייבר.

 

סקודה סקאלה: מבט מבפנים סקודה סקאלה: מבט מבפנים

 

 

בשבוע שעבר הודיעה החברה על הידוק הקשרים עם אנאגוג, שבה השקיעו הצ'כים 1.5 מיליון דולר, עם צ'קרטק שעוסקת בטעינת חשמליות באמצעות אנרגיה קינטית, ועם UVeye שפיתחה טכנולוגיה לסריקת רכב מהירה באמצעות מצלמות, וזיהוי תקלות. ההשקה בארץ תסייע לה להדגיש את הקשר הזה.

 

"הודות למעורבות המוגברת שלנו בישראל, אנו מקבלים עמדת פתיחה טובה לגישה לטכנולוגיות עתידיות", אמר בהודעת החברה אנדרה וורנר, מנהל תחום הדיגיטל בסקודה. "אנחנו מאתרים שם טכנולוגיות בדרגת בשלות גבוהה, שאותן אנו בודקים באמצעות שותפויות אסטרטגיות. כך זה אנו מיישמים את פתרונות הניידות הטובים ביותר והחדשניים ביותר, ומספקים ללקוחותינו ערך אמיתי".

 

סקודה תטיס לארץ לרגל האירוע כ-300 עיתונאים מ-22 מדינות, שאליהם יצטרפו כ-100 מאנשי החברה וסוכניה. בין העיתונאים: קבוצה מהודו, שתבלה כמעט 17 שעות באוויר בדרך לארץ.

 

בסקודה ישראל מרוצים כמובן מהתקדים. "אנחנו שמחים על ההזדמנות שנפלה בחלקנו לארח לראשונה בישראל השקה של יצרן בינלאומי", סיפר אתמול ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס. "ההשקה הזו הינה שלב נוסף בקשר החם בין היצרן הצ'כי לבין צ'מפיון מוטורס ובין קהל הלקוחות הישראלי ועדות נוספת למעמדה העולה של ישראל בשוק הרכב העולמי".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x