$
דעות

בדרך למעלה ויקטורי שכחה את הצרכנים

ההנחות שקיבלה ויקטורי מהספקים נשארו אצלה במלואן, בלי לגלגל אותן לצרכנים. במקביל היא ייקרה את רכישות האונליין

נורית קדוש 08:0821.11.18
"שיפור תנאי סחר מהספקים" ו"שינוי המחרתי בתחום האינטרנט" — זו מכבסת המילים להחלטות הניהוליות האנטי־צרכניות שנקטה ויקטורי בדרכה לתוצאות הכספיות המרשימות ברבעון השלישי. בשיפור תנאי הסחר הכוונה להורדת מחירי הקנייה. פעילות מבורכת לכאורה, אלא שההוזלה הזו לא גולגלה לצרכנים.

 

ברפורמת האינטרנט הכוונה להאחדת מחירון האינטרנט לזה של מוצרי החנויות הפיזיות. כל עוד היתה לוויקטורי פעילות און ליין אזורית מוגבלת, שימשה החנות המקוונות מעין כלי שיווקי לקידום תדמית הרשת כזולה. הרשת ספגה את ההפסד מהאונליין וקיזזה אותו ברווחיות החנויות הפיזיות. אלא שמרגע שפעילות האונליין הורחבה, משקלו של ההפסד הכביד עליה והיה עלול לפגום בתוצאותיה הכספיות.

 

 

 

 

 

האחדת המחירונים הביאה להעלאת חלק ממחירי האונליין לרמת המחירים בסניפים.

 

ויקטורי, שהחלה את דרכה כרשת משפחתית אזורית, הפכה לפני שבע שנים לציבורית בשליטת משפחת רביד. כניסתה לשוק היתה גורם מחולל תחרות, אלא שמאז המיתוג שלה כרשת זולה חל שינוי במעמדה, כמשתקף ברווחיות הגולמית שלה לאורך השנים. ב־2010 עמדה הרווחיות הגולמית של הרשת, שמנתה אז 20 סניפים, על 21.8% מהמכירות. ההתרחבות ל־47 סניפים בפריסה ארצית הובילה את הרשת לרווחיות גולמית של 24.9%, לא מאוד רחוק מ־26% הרווחיות הגולמית של שופרסל בתום המחאה החברתית של 2011. שיעור רווחיות זה קומם עליה את הצרכנים, והיא נאלצה להוריד מחירים בניסיון לפייסם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x