• תפריט
רכב

לתרגם את הרכב לסינית

הצרכים של שוק הרכב סיני מחייבים את יצרניות הרכב להתאים את עצמן לטעם ולרגולציה המקומיים. פולקסווגן, פיז'ו ו־MG מדגימות

תומר הדר 08:1919.11.18

שוק הרכב הסיני מאופיין במנעד צרכים שונה לחלוטין מזה של שוק הרכב האירופי. בעוד באירופה מכוניות סדאן משמשות בעיקר אנשי עסקים, כלומר ציי רכב, בסין מדובר ברכב מולטי־משפחתי, כזה שלוקח לא רק את הילדים אלא גם את הסבא והסבתא.

 

זו לא בדיחה, בשוק מכוניות הסדאן הסיני מושם דגש על נוחות הקשישים שיושבים מאחור, ולכן פיז'ו מציגה במיוחד עבור שוק הרכב הסיני גרסה ארוכה יותר של ה־508 שמתהדרת בבסיס גלגלים ארוך בכמעט 10 ס"מ, כדי שלסבתא יהיה נוח. המנועים שפיז'ו מייצרת ביחד עם שותפתה הסינית דונגפנג, נותרו זהים.

 

פולקסווגן ת'ארו פולקסווגן ת'ארו

 

באירופה רכב הכביש־שטח של פולקסווגן הוא טיגואן, בארה"ב הוא אטלס ובסין מדובר בפולקסווגן ת'ארו: רכב שלא תראו אף פעם מחוץ לגבולות סין. הסיבה העיקרית לכך היא שהת'ארו מיוצר בשיתוף פעולה בין פולקסווגן ו־SAIC הסינית, על פלטפורמה קיימת ומוכרת של פולקסווגן שמשמשת בין היתר את הגולף.

 

מעט הנתונים הרשמיים שנחשפו מוכיחים שהת'ארו פונה ללב המיינסטרים הסיני, עם אורך של 4,453 מילימטר, רוחב של 1,841 מילימטר ובסיס גלגלים של 2,680 מילימטר. בקיצור, ממש טיגואן.

 

באירופה, וגם בארץ, משווק MG ZS בגרסה שמצוידת במנוע בנזין, אך בסין השלטונות החליטו אשתקד למרר את חייהם של כל יצרני הרכב שמייצרים רכבים שפולטים זיהום אוויר. היצרנים הסינים ממהרים להציג רכבים שיתאימו לרוח התקופה, כמו גרסתו החשמלית של ה־SZ שמצוידת במנוע חשמלי חזק למדי עם 148 כוחות סוס וטווח נסיעה רשמי מרשים — מעל 400 ק"מ.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x