שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

מכה קשה ליצרני הרכב: יידרשו להפחית את פליטת המזהמים באירופה ב-40% עד 2030

ספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן

תומר הדר 14:4509.10.18

מכה קשה ליצרני הרכב: היום (ג') התקבלו באיחוד האירופי תוצאותיה של הצבעה שנערכה בין המדינות החברות באיגוד, לפיה יידרשו יצרני הרכב להפחית את שיעור פליטת המזהמים של מכוניותיהם בלא פחות מ-40%. במונחי ענף הרכב, 12 שנים אינן פרק זמן ארוך כלל – וספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן.

 

מפעל רכב (ארכיון) מפעל רכב (ארכיון) צילום: בלומברג

 

יש לציין כי מבחינת יצרני הרכב מדובר במכה כפולה – מכיוון שהדרישה להפחית את שיעור המזהמים ב- 40% תקפה לנתונים עכשוויים – כלומר ההפחתה תתבצע ביחס לנתוני פליטת המזהמים שיכנסו לתוקף בשנה הבאה – בה תהיה נהוגה שיטת מדידה חדשה ואגרסיבית במיוחד הנקראת WLTP.

 

מניתוח תוצאות ההצבעה עולה כי מדינות בהן קיימת תעשיית רכב חזקה, און לסירוגין מדינות יחסית עניות אשר תלויות במפעלים של יצרני רכב חיצוניים הצביעו נגד ההחלטה. כך, גרמניה, בסיסן של אאודי, ב.מ.וו ופולקסווגן התנגדה למהלך, כמו גם רומניה (בה מיוצרת דאצ'יה) והונגריה (בה מיוצרת סוזוקי). בתגובה לטענות יצרני הרכב לפיהן מגוון דגמים יצומצמו וכתוצאה מכך יגרמו לסגירת מפעלים, הודיע האיחוד האירופי כי להערכת גורמים באיחוד יווצרו כ-70 אלף משרות חדשות הקשורות להיבטי שמירה ואכיפה של תקנות איכות הסביבה בקרב יצרני הרכב עצמם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x