$
קפיטליזם 3.0
קפיטליזם 3.0 גג כתבה

קפיטליזם 3.0

פיילוט של UPS לרכב שילוח חשמלי

התוכנית תבוצע במשותף עם הסטארט־אפ Thor Trucks מלוס אנג'לס, והיא מצטרפת למחויבות ארוכת שנים של החברה לצמצם את זיהום האוויר שיוצרת פעילות המשלוחים האדירה שלה

גיל קליאן 07:5012.08.18

תחום הרכב החשמלי ידע לא מעט עליות ומורדות (רק תשאלו את בטר פלייס), אך עם השנים יותר ויותר ארגונים בוחנים שילוב משמעותי של כלי רכב חשמליים בצי הרכב שלהם. החודש הודיעה ענקית השילוח הגלובלית UPS על פיילוט לרכב חלוקה חשמלי עם הסטארט־אפ Thor Trucks מלוס אנג'לס. הודעת UPS מצטרפת למחויבות ארוכת שנים של החברה לצמצם את זיהום האוויר שיוצרת פעילות המשלוחים האדירה שלה, אבל יש לה גם צד כלכלי: רכבים מסחריים חשמליים אמנם עדיין יקרים יותר מרכבי דיזל מסורתיים, אך החיסכון בהוצאות הדלק הופך אותם לרוב להשקעה משתלמת.

 

 

 

בנוסף, העובדה כי שיתוף הפעולה הזה נבחן קודם כל בקליפורניה מדגימה שוב עד כמה סובסידיות סביבתיות יכולות להניע תעשייה לשינוי. קליפורניה מתגמלת כבר שנים את התעשיות הירוקות בשלל סובסידיות ותמריצים, שגורמים לכך שהמדינה הפכה למעבדת ניסוי לטכנולוגיות ירוקות.

 

 

רכב חשמלי עירוני ש-UPS בוחנת רכב חשמלי עירוני ש-UPS בוחנת צילום: Christophe LEPETIT

 

1.נסיעות עירוניות קצרות ניצול בזבזני של דלק

 

רכבי השילוח העירוניים של UPS נראים כמועמדים אידיאליים לחשמול. הם נוסעים נסיעות קצרות בתוך העיר עם עצירות רבות בדרך. נסיעה כזו היא בזבזנית בדלק, ושריפת הדלק על ידי רכב השילוח תורמת לזיהום האוויר הגדול ממילא במרכזי הערים. רכב השילוח החשמלי שהחברות יפתחו במשותף יציע טווח נסיעה של 100 מייל (כ־161 ק"מ). רכבי הפיילוט הראשונים צפויים לעלות על כבישי קליפורניה עוד השנה, ו־UPS תבחן את ביצועיהם במשך שישה חודשים ולאחר מכן תכריע אם כדאי להזמין רכבים נוספים.

 

2. שינוי צי השילוח הזמנת רכבים מטסלה ו־Workhorse

 

UPS מפעילה צי גלובלי של 119 אלף רכבי שילוח. מתוכם רק 9,300 מוגדרים ככלי רכב בעלי פליטות מזהמים נמוכות. החברה כוללת בסיווג זה כלי רכב חשמליים וכלי רכב המונעים בגז טבעי או תחליפי דלק אחרים כאתנול.

 

מאמצי UPS להפחית את הזיהום כוללים לא רק את Thor. החברה עובדת גם עם טסלה, דיימלר, וסטארט־אפים נוספים. UPS כבר הזמינה של 125 רכבי שילוח מטסלה ו־1,000 רכבי שילוח חשמליים מחברת Workhorse, כך שסביר להניח שהחברה הולכת לקראת שינוי משמעותי יותר.

 

3. צמצום הזיהום צמצום של 18% בפליטות במשך עשור

 

במסגרת דו"ח האחריות התאגידית השנתי שלה UPS מדווחת על נתוני הפליטות מצי הרכבים והמטוסים שלה. הדו"ח מגלה כי מאז 2007 הצליחה החברה לצמצם את פליטות המזהמים מכלי הרכב שהיא מפעילה ב־18%. עם זאת, בחינת התוצאות של 2017-2015 מגלה כי הפליטות המזהמות של כלי הרכב של UPS דווקא גדלו בגלל ההתרחבות בפעילות החברה. מרבית הפליטות נבעו מצריכה מוגברת של דלק, שאוזנה בהפחתת השימוש בחשמל במתקנים הלוגיסטיים שמפעילה חברת UPS ברחבי העולם.

 

 

 

4. חשיבות היעדים עדיין בשלב גיבוש האסטרטגיה

 

דו"ח האחריות התאגידית של UPS מציב גם יעדים כמותיים ברורים לשינוי שאליו היא שואפת. כך, החברה הציבה יעד שלפיו 40% מצריכת הדלקים של צי רכבי הקרקע שלה יגיעו עד 2025 ממקורות אלטרנטיביים, כלומר לא בנזין או דיזל. ב־2017 עמדה צריכת הדלקים האלטרנטיביים על 21%. עם זאת, החברה לא הציבה יעד לשינוי צי הרכב שלה לרכב חשמלי, מה שמעיד על כך שהשינויים שהיא מבצעת בשטח הם עדיין בגדר בדיקה וחיפוש אסטרטגיה, ולא החלטה מקיפה ומחייבת ליצור שינוי באמצעות כלי רכב חשמליים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x