• תפריט
רכב

ממחר: תושבי השרון יוכלו לנסוע דרומה דרך נתיבי איילון

נחנך המקטע באורך 6 ק"מ שמחבר בין כביש 531 לנתיבי איילון דרום. בשנה הבאה ייחנך המקטע הצפוני והאחרון בנתיבי איילון דרום שיחבר את כביש 531 עם כביש החוף

ליאור גוטמן 13:1607.08.18

מוטב מאוחר מאשר אף פעם: חברת נתיבי ישראל תפתח מחר (ד') לפנות בוקר את אחד המקטעים האחרונים בפרויקט כביש 531, מה שיאפשר לתושבי השרון לנסוע למרכז ודרומה דרך נתיבי איילון. אורך קטע הוא כ-6 ק"מ, והוא מחבר בין אזור קיבוץ שפיים למחלף שבעת הכוכבים בהרצליה.

 

 

 

הכביש כולל שלושה נתיבים, אליו יצטרף הקטע החסר, בין כביש 2 עד הרצליה לכיוון דרום, והוא יושלם עוד שנה לפי נתיבי ישראל.

 

 

 

לדברי השר כץ, שחנך הבוקר את המעבר דרומה, המקטע החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב, יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ סיכם שהחיבור החדש יהווה בשורה של ממש למשתמשי הדרך.

 

 

השר ישראל כץ בחנוכת המקטע השר ישראל כץ בחנוכת המקטע

 

בחברת נתיבי ישראל מציינים שעלות פרויקט 531, לרבות הקמת מסילות הרכבת בשרון, מסתכמת בכ-4.6 מיליארד שקל. מדובר בתקצוב קרוב לכפול מזה שנקבע במקור על ידי הממשלה (כ-2.4 מיליארד שקל, שנת 2010) ולפני שהקמת הכביש הולאמה על ידי הממשלה. הזוכה המקורית בפרויקט עוד בשנת 2008 במסגרת מכרז ממשלתי היתה שפיר הנדסה, שהייתה אמורה לבנות את הפרויקט ולפתוח אותו.  אלא ששפיר והמדינה הסתכסכו על עלויות הבנייה ובפברואר 2010 הפרויקט הולאם, ומסיבה לא ברורה הוא פוצל לשורת מקטעי עבודה (במקום יזם בודד על כל הקו) כאשר כל אחד מהם ניתן לקבלן אחר. חלק מהתכנון אף שודרג בדיעבד לטובת הרכבת, והמקטע הראשון של הכביש נפתח רק בתחילת 2016,  כ-3.5 שנים לאחר התאריך המקורי.

 

כעת, 8 שנים לאחר ההלאמה, והבשורה הגדולה לציבור היא שבקרוב יושלם הפרויקט עם פתיחת מקטע הדרך שמוביל צפונה. לפי נתוני הלמ"ס, צי הרכב בישראל גדל מאז ההלאמה ועד היום בכ-32%, מכ-2.56 לכ-3.37 מיליון כלי רכב.

 

לפני כחודש נפתחו שם שתי תחנות הרכבת החדשות שצמודות לעיר רעננה, עם זמן נסיעה של 40 דקות מרעננה לתל אביב. ברכבת ישראל מציינים שבחודש האחרון נספרו שם 40 אלף נסיעות, מספר נוסעים שלטענת הרכבת ויתר על הרכב הפרטי לטובת שירותי התחבורה הציבורית, זאת מבלי להוכיח אם כל נוסע אכן מחזיר רכב פרטי ברשותו.

 

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x