$
רכב

הארלי דיווידסון נע מהכבד אל הקל

אייקון האופנועים האמריקאי יעביר את הייצור אל מחוץ לארה”ב, ויגוון את ההיצע עם דגמים חשמליים וקטנים שייועדו בעיקר למזרח הרחוק

תומר הדר 08:2306.08.18

הארלי דיווידסון, אייקון אמריקאי דו־גלגלי ששורשיו נעוצים אי שם ב־1903, עומד על סיפה של מהפכה שצפויה להשפיע על היצע דגמיו, על יחסיו עם הממשל האמריקאי ועל זהות לקוחותיו, שהורגלו לאופנועי קאסטום גדולים, זוללי בנזין ובעיקר: אמריקאים. בתוכנית מקיפה שהציג המותג האמריקאי בסוף השבוע פורטה שורה ארוכה של שינויים שיוכנסו בפעילות החברה עד 2022, ובהם ייצור אופנועים חשמליים, אופנועים קטני נפח וייצור מחוץ לארצות הברית.

 

בין היתר ייוצרו שלדות שיוכלו לאכלס מנועים בנפח קטן של 250 עד 500 סמ”ק, שייועדו בעיקר לשווקים מתפתחים במזרח הרחוק במסגרת מה שהארלי דיווידסון מגדיר כברית אסטרטגית עם יצרן אופנועים מקומי. בעבר הרחוק שיתף הארלי דיווידסון פעולה עם יצרני אופנועים איטלקים לפרק זמן קצר בלבד. בנוסף לכך הודיע הארלי כי יחל לשווק בשנה הבאה את Live Wire, אופנוע חשמלי ראשון מתוצרתו. לצדו ישיק הארלי אופנוע נוסף שיחדיר את המותג לשוק שממנו נעדר עד כה: אופנועי תיור, המותאמים לשטח ולכביש ומיועדים למרחקים ארוכים. הדגם הראשון, שייקרא Pan America, יאפשר להארלי להתחרות ישירות מול ב.מ.וו והונדה בשוק שנחשב רווחי במיוחד.

 

הארלי דיווידסון הדגם החשמלי Live Wire הארלי דיווידסון הדגם החשמלי Live Wire

 

 

כדי למכור את הדגמים החדשים והישנים, שאליהם הורגלו לקוחות הארלי דיווידסון המסורתיים, יבצע המותג רה־אורגניזציה של רשת סוכניו, שתכלול הצגת פלטפורמות דיגיטליות למכירה של אופנועים. בנוסף לכך יפעל המותג ל”יצירת קשרים עם גופים מובילים בתחום המסחר האלקטרוני”, וגם יעודד את סוכניו לפתוח סוכנויות קטנות יותר שימוקמו במרכזי ערים.

 

התוכנית של הארלי דיווידסון מתפרסמת ברקע למאבקו של המותג במכסים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וברשויות באירופה. טראמפ הודיע השנה על הטלת מכסים על תוצרת אירופית, שגרמה לתגובת נגד אירופית בדמות הטלת מס קנייה בגובה 25% על תוצרת אמריקאית. הארלי דיווידסון, שמייצא חלק ניכר ממוצריו לאירופה, נפגע בהיקף של כ־100 מיליון דולר בשנה (לפי דיווחי המותג, הוא יפסיד כ־2,200 דולר על כל אופנוע המיוצא לאירופה), ונאלץ להודיע השנה שיעבור לייצר אופנועים מחוץ לארצות הברית. מדובר בהודעה הגיונית בהתחשב בעובדה שמתוך כ־40 אלף אופנועים שייצר בשנה שעברה, כ־16% יועדו לשוק האירופי. טראמפ, שנפגע מן המהלך של האייקון האמריקאי, הודיע בתגובה כי יפעל לעידוד מתחרותיה האירופיות של הארלי דיווידסון לייצר בארצות הברית, מה שלמען האמת לא הותיר להארלי דיווידסון הרבה ברירות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x