שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הכמוסה

הכמוסה

"יש סיכוי שאחד המאזינים של הפודקאסט הזה יקשיב לו שוב בעוד אלף שנה"

רכבות סילון, פריצת דרך אנרגטית, מכוניות אוטונומיות וגם ניצחון על ההזדקנות. שי אגסי משרטט את המהפכות שנמצאות מעבר לפינה. האזינו לפרק חדש של "הכמוסה", הפודקאסט מבית "כלכליסט"

קרן צוריאל ואורי פסובסקי 12:2403.08.18

"המחקר מתחיל להתמקד במחלה שהורגת הכי הרבה אנשים, וזו הזקנה, כי לא משנה מה עושים בעולם הרפואה - אנחנו לא מאריכים את תוחלת החיים", כך מסביר שי אגסי. "יש כמה קבוצות בעולם שמקדמות את המחקר הזה ולגבי חלקן האינדיקציות מאוד טובות: ההערכה היא שעבור מי שהיום סביב גיל 50, יש סיכוי טוב שב-20 השנים הקרובות נמצא דרך להחזיר את השעון הביולוגי שלו 20 שנה אחורה".

 

זה נשמע כמו מדע בדיוני.

 

"זה ה-escape velocity (המהירות שנדרשת כדי לברוח מכוח המשיכה): אם ב-20 השנים הקרובות מוצאים דרך לחזור 20 שנה אחורה, בעשרים השנה האלה אפשר יהיה לחזור 30 שנה אחורה, וב-30 שנים האלה לחזור 25 שנים ואז התרחקנו מהסיבה שהכי הורגת אותנו. המומחים מדברים על כך שהאדם הראשון שיגיע לגיל 150 והאדם הראשון שיגיע לגיל אלף נולדו בהפרש של 10 שנים; והם לא אומרים ייוולדו - הם אומרים נולדו".

 

יש סיכוי שאחד מהם מאזין לפודקאסט שלנו?

 

"יש סיכוי שאחד מהם מאזין עכשיו לפודקאסט, ויקשיב לו עוד פעם בעוד אלף שנה".

 

 

 

 

בפרק החדש שלו אחרי בטר פלייס, כיזם ומשקיע, שי אגסי מתאר בראיון שפורץ את גבולות הדמיון את המהפכות הגדולות שצפויות לנו בעשורים הקרובים ושמרתקות אותו, מפני שהן מאתגרות את מה שאנחנו תופסים כמגבלות האנושות: טכנולוגיית ההייפר לופ, שתאפשר לשגר בחור מוורשה לעבודה שלו בשאנז אליזה, לקבל משלוח מעלי אקספרס ביום ההזמנה ולהזמין אוכל מאפריקה; טכנולוגיית מוליכים חדשנית שתוזיל דרמטית את עלויות ייצור החשמל; והרכב האוטונומי – שיהיה חשמלי, שיתופי וזול, וייתר את הרצון שלנו במכונית פרטית מתחת לבית.

 

"קרו שלושה שינויים: כתבנו אלגוריתם שיודע לנהוג יותר טוב מבחור בן 18 שכותב סמס בזמן הנהיגה, אף פעם לא מתעייף ונוהג טוב יותר מאדם רגיל; טסלה הוכיחה שמכונית חשמלית יכולה להיות כיפית ולא קורקינט עם ארבעה גלגלים; ובגלל התחבורה השיתופית אנשים התחילו לוותר על מכונית בעיר", אומר אגסי. "שלושת השינויים האלה מתחברים ויוצרים מכונית שהיא שירות, שנוהגת את עצמה ונוסעת רק על חשמל. אם היה שירות בתל אביב שלוקח אנשים ב-8-10 שקלים מקצה אחד של העיר לקצה השני, כמה אנשים היו קונים אוטו? כנראה אפס".

 

 

רכב אוטונומי של אובר. "רוב האנשים קנו את המכונית האחרונה שלהם, או אחת לפניה" רכב אוטונומי של אובר. "רוב האנשים קנו את המכונית האחרונה שלהם, או אחת לפניה" צילום: איי פי

 

 

אז יש אנשים שקנו כבר את המכונית האחרונה שלהם?

 

"רוב האנשים, כולל אותי, קנו את המכונית האחרונה שלהם. או אחת לפניה".

 

 

רעיונות ואנשים יוצאי דופן שיגרמו לכם לראות את העולם קצת אחרת
 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

"הכמוסה" הוא פודקאסט חדש מבית "כלכליסט", שבו קרן צוריאל ואורי פסובסקי מציגים רעיונות ואנשים יוצאי דופן, שיגרמו לכם לראות את העולם קצת אחרת. האזינו מדי יום שישי באתר כלכליסט ובאפליקציית הפודקאסט האהובה עליכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x