• תפריט
רכב

הסקנדלים בענף הרכב הגרמני ביטלו את פרסי הגה הזהב

לפי פרסומים בגרמניה, טקס הפרסים המסורתי של תעשיית הרכב המקומית בוטל על רקע ריבוי השערוריות שפקדו אותה בשנה החולפת

תומר הדר 22:4224.06.18

מה משותף לשמפניה, כוכבי קולנוע ומכוניות יקרות להחריד? טקס הגה הזהב שעורכת תעשיית הרכב הגרמנית לדגמי מכוניות חדשים ומתקיים מדי שנה מאז 1976. הטקס נועד לכבד את יצרני הרכב ואת דגמי המכוניות המצטיינים, שנבחרים בקפידה בידי חבר שופטים גרמני. התחרות נחשבת ליוקרתית במיוחד לא מעט הודות לכך שתעשיית הרכב הגרמנית נחשבת בעצמה לסמן של איכות שיצרנים רבים מנסים לעמוד בסטנדרטים שלו.

 

אשתקד זכו בפרסים בתחום העיצוב והביצועים דגמי פורשה פאנאמרה ויגואר F–PACE, ועם זוכי העבר נמנים גם דגמים עממיים יותר כגון סקודה קודיאק, שזכה בפרס בגין השימושיות הגבוהה שלו. יצרני הרכב אינם מהססים להציג לראווה את זכיותיהם בתחרות הגרמנית, מאחר וזו נחשבת לאחת היוקרתיות והמחמירות בעולם.

 

רכבי מרצדס. ריקול של 774 אלף מכוניות רכבי מרצדס. ריקול של 774 אלף מכוניות צילום: אי פי איי

 

 

אך השנה נראה כי הכל נעצר. לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית, מארגני התחרות הודיעה על ביטולה על רקע שפע השערוריות והסקנדלים שמלווים את תעשיית הרכב הגרמנית. כך, הודיעה בשבועות האחרונים יצרנית הרכב מרצדס־בנץ על ריקול של 774 אלף מכוניות דיזל מתוצרתה, ובשבוע שעבר נעצר מנכ"ל חטיבת אאודי בקונצרן פולקסווגן רופרט שטלדר בקשר למעורבותו בפרשת דיזלגייט.

 

"אנו אוהבים מכוניות. האנשים שרוכשים, מרכיבים ונוהגים במכוניות הם לקוחות וקוראים שלנו", נמסר בהודעה המוציא לאור אקסל שפרינגר, האחראי על הטקס השנתי ועל מוסד התחרויות הגה הזהב. עם זאת, לדברי מריון הורן, עורכת הבילד שבבעלות אקסל שפרינגר "אין זה הזמן לחגוג ולהעניק פרסים".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x