• תפריט
מחפשי עבודה

7 דרכים להרשים מנהל כוח אדם בראיון עבודה ב-5 דקות

רושם ראשוני הוא החשוב ביותר, במיוחד כשמדובר בראיון עבודה. אלו האסטרטגיות שיעזרו לכם לעבור את מבחן האש באופן הטוב ביותר

שירות כלכליסט 13:4626.03.18

רושם ראשוני קשה למחוק – וזה נכון במיוחד כשמגיעים לראיון עבודה. לכן תרצו להרשים את המראיין הכי מהר שתוכלו, וכדאי להתכונן לזה מראש, כדי שאפילו אם תילחצו תדעו בדיוק איך להתנהג.

 

אספנו בשבילכם את האסטרטגיות הטובות ביותר כדי להרשים את המראיין בחמש הדקות הראשונות של ראיון העבודה.

 

הקדימו ב-10 או 15 דקות

 

כל אחד יודע שלאחר לראיון עבודה הוא מינוס גדול. אבל להגיע אליו מוקדם מדי הוא לא בהכרח פלוס.

 

מספר מומחי קריירה מסכימים שהתזמון האידאלי להגיע לראיון העבודה הוא 10-15 דקות לפני המועד הנקוב שלו. להגיע מוקדם יותר עשוי לגרום למראיין אי נוחות אם יש לו עוד עניינים להתעסק בהם.

 

היו מנומסים לפקיד/ת הקבלה

 

יש עיניים בכל מקום - ובמיוחד בשולחן הקבלה.

 

רייצ'ל גילט מביזנס אינסיידר דיווחה שמספר מראיינים בודקים עם פקיד/ת הקבלה שלהם איך התנהג המועמד לפני הראיון – והפידבק שלהם עשוי להשפיע על סיכוייכם להתקבל למשרה.

 

מנכ"ל טאפרוור ריק גוינגס אומר דבר דומה: אחרי ראיון עבודה, הוא תמיד שואל את פקידת הקבלה הראשית איך המועמד התייחס אליה.

 

רצוי להקדים (אך לא יותר מדי) ולהיות נחמדים לפקיד/ת הקבלה רצוי להקדים (אך לא יותר מדי) ולהיות נחמדים לפקיד/ת הקבלה צילום: שאטרסטוק

 

צרו קשר עין כשאתם פוגשים את המראיין

 

כשהמראיין בא לקדם את פניכם, הביטו לו או לה בעיניים. מבט חמקמק לא משדר נחמדות או פיקחות.

 

במחקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן הם ביקשו מהנסיינים לצפות בוידאו של זרים מדברים זה עם זה בפעם הראשונה, ואז לדרג כמה אינטילגנטי כל אחד מהם נראה. התוצאות הראו שהאנשים שיצרו קשר עין באופן קבוע בעודם מדברים נתפסו כיותר אינטילגנטים מאלה שלא עשו זאת.

 

 

שמרו על קשר עין עם המראיין שמרו על קשר עין עם המראיין צילום: שאטרסטוק

 

לחצו ידיים בצורה סמכותית

 

מחקר שהתפרסם ב-2008 ב-Journal of Applied Sciences מצא שבראיונות דמה, סטודנטים שלחצו ידיים חזק יותר בתחילת הראיון נתפסו כיותר ברי-העסקה. זה נמצא כנכון למרות שהמראיינים לא התבקשו להתמקד דווקא בלחיצות היד.

 

היו ידידותיים אם המראיין מנסה לעשות סמול-טוק

 

מחקרים מהזמן האחרון טוענים שסמול-טוק בלתי מזיק לכאורה לפני הריאיון יכול להשפיע מאוד על הרושם שלכם שנוצר אצל המראיין. במחקר שנעשה ע"י חוקרים מה-Georgia Institute of Technology, אוניברסיטת טקסס, והאוניברסיטה הנוצרית של טקסס, מועמדים שהצטיינו בסמול-טוק בראיונות דמה קיבלו ציונים גבוהים יותר על השאלות הרלוונטיות למשרה לעומת מועמדים שהצטיינו בכך פחות, כלומר שהרושם הראשוני של המראיינים השפיע על הרושם הכולל שלהם.

 

הביאו מספר עותקים של קורות החיים שלכם

 

כמובן שלמראיין/ת יש עותק דיגיטלי של קורות החיים שלכם, אבל הקלו עליו/ה את החיים בכך שתביאו אתכם כמה עותקים מודפסים.

 

אמנדה אגוסטין, מומחית ייעוץ קריירה בחברת TopResume, אומרת שכדאי להביא מספר עותקים של קורות החיים בהתאם למספר האנשים שאתם אמורים לפגוש, ועוד כמה נוספים.

 

"תצטרכו אחד כנקודת התייחסות בזמן שאתם מדברים, ואחד לכל מראיין, רק במקרה והם לא באו מוכנים," כך אגוסטין.

 

כדאי לכם גם להביא נייר ועט כדי לרשום הערות במהלך הריאיון – או כדי לפתור בעיות מורכבות אם אתם מתראיינים למשרת ייעוץ, פיננסים או הנדסה.

 

שאלו שאלות שיעזרו לכוון את המשך הריאיון

 

אתם לא בהכרח צריכים לחכות עד שהמראיין ישאל אתכם שאלות. לין טיילור, מומחית למקומות עבודה וכותבת הספר "אלפו את הדיקטטור הנורא במשרד שלכם: איך לנהל התנהגות ילדותית של הבוס ולפרוח בעבודה," (Tame your terrible Office tyrant: How to manage Childish Boss behavior and Thrive in Your Job), אומרת שיש מספר שאלות שאתם יכולים לשאול בשלב מוקדם של הריאיון. למשל: "איך התפתחה המשרה הזאת?" טיילור אומרת שיכול להיות טוב "לתת למראיין לדבר, בעודכם אוספים מידע על ההיסטוריה של המשרה שלכם. כך תוכלו למשל ללמוד האם היא מאפשרת צמיחה או מועדת לתחלופה מהירה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x