$
תיירות

היסטוריה: טיסה מסחרית ראשונה לישראל חולפת מעל סעודיה

היסטוריה: טיסה AI139 של "אייר אינדיה" נכנסה למרחב האווירי של סעודיה והמטוס ינחת בישראל לקראת 21:30. סעודיה הרשמית נמנעה מלפרסם שאישרה למטוסים בקו לחלוף בשטחה, אך המהלך התממש לבסוף. אל על מנסה לקבל אישור דומה

ynet 19:0922.03.18
לראשונה: טיסה מסחרית ראשונה מהודו לישראל חולפת הערב (יום ה') במרחב האווירי של סעודיה בדרכה לנתב"ג. זו הפעם הראשונה שהסעודים מאשרים לטיסה מסחרית שיעדה ישראל לחלוף בשטחם. מטוס הבואינג 787 של "אייר אינדיה" מדלהי לנתב"ג (AI139) נכנס הערב למרחב האווירי של סעודיה והוא ינחת בישראל לקראת 21:30.

  

סעודיה הרשמית נמנעה מלפרסם שהעניקה אישור למטוס שיעדו ישראל לחלוף בשטחה האווירי, אולם גורמים בחברת התעופה ההודית ציינו כי קיבלו אישור שכזה - מה שקיצר את משך הטיסה לשבע שעות בלבד. המהלך הדרמטי נולד בפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועמיתו ההודי נרנדרה מודי בזמן ביקורו של נתניהו בהודו. ראש הממשלה אמר באחרונה כי סעודיה אישרה לחברת התעופה אייר אינדיה לעבור בשטחה במסגרת הקו הישיר לישראל.

 

חברת התעופה ההודית קיבלה ממשרד התיירות מענק בסך 750 אלף אירו (3.2 מיליון שקלים) כדי שתפעיל את הקו, והוא אמור לתת דחיפה נוספת ליחסים המתהדקים בין הודו לישראל. במשרד התיירות בירושלים אמרו כי בתמורה למענק תפעיל החברה עד שלוש טיסות בשבוע, והן יהיו "שובר שוויון" במאמץ הישראלי לקדם את התיירות מהודו. בישראל מתבססים על הניסיון המוצלח בהפעלת טיסות ישירות מסין על-ידי חברת היינאן, מהלך שהכפיל את מספר התיירים מסין בשנה שעברה.

  

אייר אינדיה אייר אינדיה צילום: שאטרסטוק

לאחר הפרסום הראשון שטיסות אייר אינדיה יטוסו מעל לשטחה, הכחישה רשות התעופה הסעודית את הדיווחים, אך באחרונה לא הגיבו בנושא וגם בחברה ההודית לא אישרו ולא הכחישו. מחיר כרטיס לטסים הראשונים בקו הוא החל בכ-367 דולר. מחיר שני כרטיסי טיסה הלוך וחזור יעלה בממוצע בתקופה הקרובה 710 דולר.

  

אל על פנתה באחרונה במכתב רשמי לארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א) כדי לסייע לה להשיג אישור לטוס במרחב האווירי של סעודיה במטרה להתחרות באייר אינדיה. במכתבה ציינה אל על שפנתה גם לנתניהו בנושא זה. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין פנה לראש יאט"א, אלכסנדר דה יוניאק, ואמר שלמיטב הבנתו הסעודים לא יאשרו למטוסים ישראליים לעבור בשטחם, וביקש ממנו להתערב כדי "למנוע תחרות בלתי הוגנת. אני מבקש באדיבות ממך ומיאט"א להתערב ולייצג את האינטרסים של תעשיית התעופה בהגנה על זכויות טיסה שוות לכל החברות מעל סעודיה ולהתנגד לכל צורה של אפליה". יאט"א מייצגת 280 חברות תעופה מ-120 מדינות.

 

 

אל על מפעילה כיום ארבע טיסות שבועיות למומבאי, אך משך הטיסה נאמד בשמונה וחצי עד תשע שעות במקום שבע, בגלל הצורך לטוס דרומה לעבר אתיופיה ומשם מזרחה להודו, במקום לטוס ישירות מעל סעודיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x