$
רכב

מאות בעלי רכבי עבודה בדרך למשרד האוצר

מאות מעסיקים ושכירים יצאו לפני הצהריים עם רכבי העבודה שלהם בשיירת רכבים ארוכה לירושלים. הם מוחים נגד גובה המס על החזקת רכב עבודה, גם כאשר עיקר השימוש בו הוא לצורכי עבודה

עמרי מילמן 12:2505.03.18

לאחר שבחודשים האחרונים "העמותה לשווי מס רכב הוגן" מנהלת מאבק ציבורי נגד תשלום המס על רכבי העבודה, מאות מעסיקים ושכירים יצאו לפני הצהריים (ב') עם רכבי העבודה שלהם בשיירת רכבים ארוכה למשרד האוצר בירושלים.

 

המפגינים מוחים נגד גובה המס על החזקת רכב עבודה, גם כאשר עיקר השימוש בו הוא לצורכי עבודה. לטענתם המדינה גורפת כיום כ-5 מיליארד שקל בשנה ממיסוי רכבים למטרות עבודה, שלא בצדק, ממאות אלפי עצמאים ושכירים. המוחים קוראים לשר האוצר משה כחלון ולרשות המסים "לתקן את העיוות הקיים ולשים סוף לשוד מס הכנסה על רכבי עבודה".

 

בין הארגונים שישתתפו במחאה: ההסתדרות הלאומית, לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), התאחדות בוני הארץ, התאחדות התעשיינים בישראל, התאחדות המלאכה והתעשיה בישראל, התאחדות קבלני השיפוצים, איגוד מתקיני המתח הנמוך בישראל, התאחדות קבלני מיזוג אוויר וחימום ועוד.  

 

ההפגנה של מפעלי רכבי עבודה ההפגנה של מפעלי רכבי עבודה צילום: העמותה לשווי מס רכב הוגן

 

עו"ד רועי כהן נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, המשתתף בהפגנה, אמר: "מדינת ישראל התחייבה כלפי אזרחיה לנהוג בצדק ובהוגנות ולגבות מס אמת. כיום ציבור העצמאים שרכב העבודה שלהם הוא כלי הייצור להכנסתם, לא זוכים לצדק זה על אף שהדבר כתוב בפקודת מס הכנסה. לא ייתכן שעצמאי שקם

בבוקר ולובש שכפץ כדי להביא פרנסה, המדינה מכניסה יד לכיס שלו ולוקחת מס שלא מגיע לה. להב מקדמת בשיתוף עם ח"כ עוד פורר הצעת חוק בנושא אשר נדונה בימים אלה במשרד האוצר. הטיעון שהעלות הכספית של המהלך הנה גבוהה לא מצדיקה את הגזל שהמדינה חתומה עליו, ממשלת ישראל חייבת להבין שצדק עולה כסף, הגיע הזמן לשים סוף לשוד מס רכב העבודה. להכיר בהוצאות רכב של המדביר, מתקיני מזגנים, גנן גינות, אינסטלטור, שיפוצניק, חשמלאי וכדומה".

 

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: "במשך שנים הוגשו עשרות הצעות חוק, אך כמה מהן יצאו לפועל? במציאות בה 50 אלף עסקים נסגרים בשנה, ובעלי עסק קטנים נושאים בנטל של ארנונה מטורפת, הגיע הזמן שבעלי עסקים יעברו הכשרה, הכוונה וייעוץ בנוגע לעסק שלהם.עוד מוסיף אלקובי כי "אומדן גביית המס על רכב צמוד שניתן לעובדים ע"י המעסיקים במגזר היצרנים הקטנים עומד על 25 מיליון שקל. אני חושב שהטיפול חייב להיות נקודתי, והרפורמה צריכה להיעשות בשלבים. אם מטפלים בשווי רכב אז יש להתעסק ולהתמקד אך ורק בנושא הזה".

 

במהלך דיון היום במליאת הכנסת שאל ח"כ עודד פורר את שר האוצר כחלון שאלה בנושא - "ישנה את קבוצת העצמאים שרכבם משמש להם ב-100% לטובת ייצור הכנסה ואני מדבר על העצמאים בצווארון הכחול. אינסטלטורים, גננים חשמלאים. כל הרכב עם ציוד עבודה. רכב שלא יכול לשמש לשימוש פרטי על פי כל דבר ועניין. אם הוא לא יקנה טנדר שמשקלו מעל 3.5 טון לא יכירו לו בהוצאות האלה, אלא רק ב-45% מהן, מה שלא תואם את כל מדיניות המס שאומרת - אם הרכב משמש אותך לייצור הכנסה, מכאן צריך לנכות את ההוצאות האלה באופן מלא. אני רוצה לשאול אותך, מדוע שלא תנחה את רשות המסים לפטור את העניין הזה, בשלב הראשון לפחות לאוכלוסיית העצמאים". על כך השיב כחלון כי ביקש לבחון את הנושא, אולם לא הציע פתרון במסגרת התקציב הנוכחי

 

יוסי חדד, יו"ר העמותה לשווי מס רכב הוגן, אמר היום: "מדינת ישראל פשוט שודדת את אנשי הצווארון הכחול שעובדים בשטח עם רכבי עבודה. אני, למשל, קבלן שיפוצים. העובדים שלי משתמשים בכלי רכב ישנים, עמוסים בציוד בנייה. רכבים שלא עושים בהם שימוש פרטי - בגלל הציוד שנמצא בהם. אותם עובדים נאלצים לשלם שווי מס בשווי של למעלה מ-3,000 שקל בחודש. חייבים לעשות הפרדה ברורה בין נסיעות עבודה לנסיעות פרטיות. כבר כמה שנים יש אמצעים טכנולוגים אמינים ומוכרים, בדומה ל-GPS למשל, שיודעים בדיוק מתי ולצורך מה נוסע הרכב. זה הזמן להשתמש בהם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x