$
תיירות

השיטה של חברות התעופה: מפצלות נוסעים בכוונה כדי שישלמו אם הם רוצים לשבת ביחד‎

רשות התעופה האזרחית של בריטניה פותחת בחקירה בעקבות דיווחים בנושא. הרשות מצאה בסקר כי יותר ממחצית הנשאלים נאלצו לשלם תוספת מחיר כדי לשבת ביחד

שירות כלכליסט 11:3405.02.18

רשות התעופה האזרחית של בריטניה (CAA) הודיעה כי בכוונתה לפתוח בחקירה בנוגע למדיניות חלוקת המושבים בחברות התעופה.

 

הרשות תבדוק אם חברות התעופה מפצלות בכוונה תחילה קבוצות נוסעים כדי לאלץ אותם לשלם תוספת מחיר כדי לשבת יחד.

 

חברות התעופה מקצות את המושבים באמצעות אלגוריתמים במחשב, אולם ל-BBC הגיעו מספר דיווחים על מקרים שבהם בני משפחה וחברים קיבלו מושבים שאינם סמוכים.

דוברת מטעם חברת ריאנאייר אמרה: "המדיניות שלנו ברורה מאד ללקוחותינו".

 

אישה ובנה בטיסה (אילוסטרציה). חברת התעופה הושיבה בנפרד אם וילדיה אישה ובנה בטיסה (אילוסטרציה). חברת התעופה הושיבה בנפרד אם וילדיה צילום: שאטרסטוק

 

רשות התעופה האזרחית אומרת כי היא מבקשת להבטיח כי נהלי הקצאת המושבים "הם הוגנים ושקופים".

 

הרשות סקרה למעלה מ-4,000 נוסעים, שטסו כחלק מקבוצה ב-10 חברות תעופה בשנה החולפת. מעט יותר ממחצית מהנשאלים אמרו כי היה עליהם לשלם תוספת מחיר כדי לשבת יחד. עם זאת, כמעט מחצית מהנשאלים אמרו כי סברו שחברות התעופה יקצו להם אוטומטית מושבים סמוכים.

 

מתוך הנשאלים שישלמו תוספת כדי לשבת זה ליד זה, 60% אמרו כי שילמו יותר מחשש שחברת התעופה תפצל את הקבוצה שלהם.

 

נוסעת אחת אף סיפרה כי בבואה לטוס עם שני ילדיה – בני שנתיים וחמש – גילתה כי פיצלו את מקומותיהם וילדיה נאלצו לשבת לבד. לבסוף הסכימו נוסעים אחרים להתחלף במושבים כדי שהמשפחה תוכל לשבת יחד.

 

ברשות נתקבלו דיווחים על בני זוג שקיבלו מושבים נפרדים.

 

מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, אנדרו היינס, אמר כי נהלי הקצאת המושבים בקרב חברות התעופה "גורמת בבירור לבלבול" ושהחקירה העלתה כי ישנם נוסעים המשלמים יותר כדי לשבת ביחד, על אף שאינם אמורים לעשות זאת.

 

"אנו מתכוונים לבדוק כיצד חברות התעופה מחליטות היכן להושיב נוסעים הטסים כחלק מקבוצה, וכן אם ישנן חברות שבאופן מכוון מפצלות קבוצות נוסעים כאשר בפועל יכלו לשבת ביחד".

 

"לא נהסס לנקוט צעדי אכיפה נחוצים, אם יימצא בתום החקירה כי הדבר נחוץ", הוסיף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x