• תפריט
רכב

שוק הרכב החשמלי מתחמם: IPI ואורד יציבו עמדות טעינה

לכלכליסט נודע כי שתי חברות תשתיות התחבורה החלו בפיתוח העמדות כל אחת בנפרד. IPI כבר התקינה עמדות ראשונות במתקני קבוצת קרסו

תומר הדר 08:0005.02.18

שוק הרכב החשמלי מתעורר ושתי חברות תשתית ישראליות נכנסות לתחום. ל"כלכליסט" נודע כי החברות IPI ואורד החלו, כל אחת בנפרד, בפיתוח של תשתיות לטעינת רכב חשמלי. IPI החלה בשיווק של עמדות הטענה המיוצרות על ידי CIRCONTROL הספרדית. עמדות ראשונות הותקנו במתקני המסירה של קבוצת קרסו. אורד מקיימת זה כמה שבועות מגעים עם כמה יבואני רכב להתקנה של עמדות טעינה באמצעות חברה בשם EVI. מספר יבואני רכב אישרו כי אורד פנתה אליהם בנושא.

 

IPI המחזיקה במרכז לוגיסטי בסמוך לכוכב יאיר נוסדה בשנת 1988 ומהווה חלק מתאגיד IPI השוכן בבלגיה. 

 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV חשמלי מיצובישי אאוטלנדר PHEV חשמלי צילום: עמית שעל

 

החברה עוסקת, בין היתר, במערכות חניה, בקרת רמזורים ושילוט אלקטרוני. החברה מונה כ־200 עובדים ומוכרת כספק של משרד הביטחון.

 

גם אורד נחשבת לשחקנית ותיקה בתחום תשתיות התחבורה. החברה נוסדה לפני כ־45 שנה ועוסקת, בין היתר, במערכות אוטומציה, בקרת רמזורים, מערכות בטיחות וגילוי אש, תשתיות ומערכות אנרגיה סולארית. על פי מצגת החברה האחרונה שפורסמה למשקיעים, 24% מלקוחותיה של אורד הם לקוחות ממשלתיים, 14% הם קבלנים, 13% משתייכים לתעשיות הצבאיות ו־4% הם מרכזי סחר וקניות.

 

חברות התשתית נחשבות למועמדות אידיאליות לכניסה לשוק טעינת הרכב החשמלי עקב קשריהן במועצות מקומיות, בעיריות ובגופים ממשלתיים.

 

כיום משווק בישראל מספר לא גדול של רכבים חשמליים שרובם מצוידים גם במנוע המונע על ידי דלק. החל במיצובישי אאוטלנדר PHEV העממי וכלה בדגמי אאודי e–tron היוקרתיים. אולם במהלך השנים הקרובות צפויה חדירה משמעותית יותר של רכבים חשמליים ורכבי פלאג־אין הייבריד לשוק הישראלי עקב הגדלה של ההיצע העולמי. יונדאי, ניסאן ויצרניות נוספות צפויות להשיק בישראל במהלך השנתיים הקרובות כמה דגמים חשמליים.

 

מאורד נמסר: "כרגע אין תוכניות והחברה מפרסמת כל מידע רלבנטי".

 

מ־IPI לא נמסרה תגובה.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x