• תפריט
רכב

רכבי כביש שטח שמרו על ערכם, המשפחתיות לא

ממחירון ינואר של לוי יצחק, שיתפרסם בקרוב, עולה שרכבים שבהם גם מנוע חשמלי גרמו לירידת ערך בדגמים רגילים

תומר הדר 07:5603.01.18

שנת 2018 נפתחת בביקושים חזקים לרכבי כביש שטח ותתאפיין גם בביקושים לרכבי "פלאג אין הייבריד", בעיקר בשוק היוקרה. כך עולה מנתונים ראשוניים של לוי יצחק בנוגע לחודש ינואר שהגיעו לידי "כלכליסט". המשמעות היא כי מי שירכוש בחודשים הקרובים רכב כביש שטח ("ג'יפון") יהנה משמירת ערך חזקה. לעומת זאת מי שירכוש מכונית יוקרה מדגם שבמקביל לו משווקת מכונית בעלת מערכת פלאג אין הייבריד עלול לסבול מירידת ערך חזקה.

 

מיצובישי אאוטלנדר מיצובישי אאוטלנדר צילום: עמית שעל

 

מהנתונים עולה כי רוב דגמי רכבי הכביש שטח, פרט לדגמי 2017, שמרו על ערכם. דגמי 2017 ירדו במחיר בעיקר עקב מבצעים, הטבות והנחות על דגמי 2018. לעומת זאת לדוגמה, מיצובישי אאוטלנדר, סובארו פורסטר ויונדאי טוסון מדגמי 2016 ומטה לא איבדו מחיר כלל.

 

שמירת ערך דומה נרשמה גם ברוב דגמי מכוניות המיני והסופר מיני. כך, ברוב דגמי המכוניות הקטנות ירדו מחירי דגמי 2017 באחוז בודד ואילו במכוניות מדגמי 2016 ומטה לא חל שינוי כלל. לעומת זאת מכוניות משפחתיות סבלו מירידה בביקושים הנובעת ישירות מהנהיה אחרי רכבי הכביש שטח. במחירון ינואר מאבדים רוב דגמי המכוניות המשפחתיות 2% ממחירם. עוד עולה שבחודשים האחרונים חלה עלייה בדרישה לדגמי פיז'ו וסיטרואן – שצפויה להימשך גם ב־2018, מה שתורם לשמירת ערך חזקה של דגמים אלה.

 

לצד זאת נרשמת בשוק מגמה חדשה של חדירת רכבי פלאג אין הייבריד (PHEV) לשוק היוקרה. רכבים אלה מצוידים במנוע בנזין או דיזל שלצידו מותקן גם מנוע חשמלי. לא רק שרכבים אלה שמרו על ערכם, אלא שלאור הגעתם נוצר אפקט של ירידת ערך מוגדלת של דגמים שאינם כאלה.

 

במקביל, יבואני הרכב צפויים לפרסם בימים הקרובים את מחירוני המכוניות החדשות. לפי הערכות ראשוניות צפויים מחירי רוב דגמי המכוניות העממיות להישאר ללא שינוי.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x