$
רכב

באידו בנסיעת מבחן בצפון סין

ענקית הטכנולוגיה תבחן בכבישי מחוז שיונגאן את מיזם המכוניות האוטונומיות שלה “אפולו”

יואב סטולר 07:5325.12.17

ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מחוז שיונגאן בצפון סין במטרה להפוך את האזור למרכז טכנולוגי מוביל בתחום הבינה המלאכותית. באידו, המפתחת רכב אוטונומי במסגרת מיזם "אפולו", תבחן במחוז שיונגאן את יכולות הרכב האוטונומי שלה. בשבוע האחרון ערכה שם באידו נסיעת מבחן של 4 ק”מ לחמש מכוניות אוטונומיות.

 

מכונית עם סמל פלטפורמת הרכב האוטונומי “אפולו” של באידו מכונית עם סמל פלטפורמת הרכב האוטונומי “אפולו” של באידו צילום: בלומברג

 

 

באידו הודיעה שתחזק את האזור באמצעות נסיעת מכוניות חכמות, טכנולוגיית בינה מלאכותית ותשתית ענן. כמו כן היא תקים שם, בשיתוף הממשל המקומי, את מעבדת הבינה המלאכותית שלה. מנכ"ל באידו רובין לי יאנהונג הסביר כי החברה מקווה להפוך את שיונגאן למעוז עולמי מוביל של תחבורה חכמה וממוחשבת, כזה שיציב את העיר הסינית בחוד החנית של המהפכה האוטונומית.

 

ההתעוררות שמפגינה באידו בסין — לאחר שהקימה את מטה הפיתוח בארצות הברית, שם גם ערכה את ניסוייה — מגיעה לאחר שממשלת סין הודיעה לפני מספר ימים כי תאפשר לחברות שרשומות בסין לבחון את כלי הרכב האוטונומיים שלהן בכבישים ציבוריים מסוימים תחת הגבלות מסוימות.

 

התקנות המעודכנות מציבות את סין בשורה אחת עם מדינות מערביות שמאפשרות לבחון בכבישיהן את רכבי העתיד. מה שהביא את ממשלת סין לאישור המהלך הוא שאיפתה להפוך למעצמה מובילה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית. שאיפה זו תורגמה כבר לתוכנית לאומית שתיושם במלואה עד 2030.

 

בינתיים הענקית הסינית עסוקה במה שמזכיר את הקרב המשפטי שמנהלת ווימו נגד אובר. באידו תובעת חברת סטארט־אפ שהקים וואנג ג’ינג, בכיר לשעבר בחברה, בטענה שגנב ממנה את טכנולוגיית המכוניות האוטונומיות. הנתבע מצדו טוען שההאשמות חסרות בסיס. באידו דורשת כ־7.6 מיליון דולר ועלויות משפט, וכן התחייבות להפסיק את השימוש בטכנולוגיה הגנובה לכאורה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x