שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

רש"ת עתרה לבג"ץ: "הוועדה לשינויי גבולות מנסה לנגוס בהכנסות נתב"ג"

לטענת רשות שדות התעופה בעתירה נגד שר הפנים והוועדה לשינויי גבולות, אף אחת מהרשויות המבקשות לנגוס בהכנסות נתב"ג לא ערוכה ומסוגלת לספק את מכלול השירותים הנדרשים לשדה ברמה הנדרשת

משה גורלי ותומר הדר 11:2621.11.17

רשות שדות התעופה עתרה לבג"ץ נגד שר הפנים אריה דרעי  ונגד הוועדה לשינויי גבולות שמונתה על ידו במטרה לשנות את מעמדו המוניציפאלי של נמל התעופה בן גוריון. הקמת הוועדה, נטען בעתירה, היא ניסיון נוסף של השלטון המקומי לנגוס בהכנסות נתב"ג כדי לכסות את גירעונותיהן של רשויות מקומיות.

 

רש"ת מדגישה את חשיבות האוטונומיה הטריטוריאלית שממנה נהנה היום שדה התעופה, ובמקביל את העובדה שאף אחת מהרשויות המבקשות לנגוס בהכנסות נתב"ג לא ערוכה ומסוגלת לספק את מכלול השירותים הנדרשים לשדה ברמה הנדרשת, תחת מגבלות הביטחון והבטיחות הנגזרות בין היתר מאמנות בינלאומיות ומחייבים השקעות עתק. 

נתב"ג נתב"ג צילום: דוד הכהן

 

ההכנסות המתקבלות מנתב"ג משמשות,לפי העתירה, להקמה ופיתוח של כל שדות התעופה שבניהול רש"ת לרבות הקמת שדה התעופה רמון שהקמתו נאמדת בכ-1.7

מיליארד שקל וכל זאת ללא סיוע כלכלי מהמדינה.

 

בנוסף, על ההשקעות של הרשות בפיתוח שדות התעופה והתשלומים מממנת רש"ת את תוכניות הפיתוח של כל הפעילות התעופתיות בישראל ומשלמת דיווידנדים למדינה, מס חברות, דמי חכירה למנהל מקרקעי ישראל ועוד.

 

העתירה משדרת איפוא לרשויות, כי נתב"ג אינה רק פרה חולבת אלא בעיקר פרה שמיניקה. כך נדרשה הרשות לשלם למדינה ב- 2016 בעקבות חקיקת חוק התייעלות כלכלית תמלוגים בשיעור של 2.4 מיליארד שקל.

 

עוד טוענת רש"ת, כי לאור העובדה שאנו מצויים בשנת בחירות לרשויות המקומיות, הדיון בחלוקת רווחי נתב"ג משמש כקרדום פוליטי בו עושים שימוש ראשי הרשויות ונושא חלוקת רווחי נתב"ג הפך תעמולת בחירות בפי ראשי הרשויות המתראיינים תחת כל עץ רענן תוך סילוף עובדתי ומטעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x