חברת הסטרימרים Roku בדרכה להנפקה בנאסד"ק
החברה מבקשת לגייס 100 מיליון דולר בהנפקתה, לפי שווי של מיליארד דולר; לטענתה, בחצי הראשון של 2017 צרכו משתמשיה כ-6.7 מיליארד שעות תוכן, מתוכן 2.9 מיליארד לוו בחסויות ופרסומות
יצרנית הסטרימרים והטלוויזיות החכמות רוקו (Roku) צועדת לעבר הנפקה בנאסד"ק; החברה הגישה לרשות ני"ע האמריקאית את המסמכים הנדרשים והיא מבקשת לגייס 100 מיליון דולר בהנפקתה, לפי שווי של מיליארד דולר. זאת, לאחר שביוני האחרון הצהירה כי יש לה גרעון של כ-244 מיליון דולר.
רוקו מובילה את שוק הסטרימרים בארצות הברית ומחזיקה בכ-27%, ועל פי הנתונים שחשפה לרגל ההנפקה נכון לסוף יוני החזיקה החברה בכ-15.1 מיליון משתמשים פעילים. לדברי החברה, צופי רוקו צרכו בחצי הראשון של 2017 כ-6.7 מיליארד שעות תוכן, ש-2.9 מיליארד מהן לוו בחסויות ופרסומות. מקור הכנסה אותה מקווה החברה להרחיב עם הפיכתה לציבורית.

בחברה מצפים שעם הגדלת בסיס המשתמשים בממשק, יוכלו להגדיל את ההכנסות מפרסום - אפיק שעומד כעת על 26% מהכנסותיה. כדי לקדם מטרה זו השיקה רוקו בחודשים האחרונים מגוון מוצרים זולים כגון סטרימר ב-30 דולר וטלוויזיה ב-250 דולר.
באמצעות התמחור האגרסיבי, מקווים בחברה למשוך משתמשים נוספים. רוקו נהנית בשלב זה מהצמיחה המתמדת בדרישה לשירותי סטרימינג, אך עתידה יוטל בספק כשיכולות סטרימינג יהפכו לסטנדרט בכל הטלוויזיות והמסכים; אנשים לא יזדקקו עוד לחומרה הייעודית שלה - ולא ברור כיצד תתמודד בתחרות מול ענקיות כסמסונג, LG והיצרניות הסיניות.


