$
רכב

ניסאן בוחנת הזרמת אנרגיה ממכוניות חזרה לרשת החשמל

יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם טוענת כי ניסוי שערכה מעלה שבעלי הרכב יוכלו לייצר הכנסות מהזרמת חשמל חזרה לרשת הארצית

שירות כלכליסט 08:1514.08.17

חברות שבבעלותן צי של מכוניות חשמליות יכולות להרוויח עד 1,530 דולר בשנה רק מהשארת המכונית בחניה והחזרת האנרגיה העודפת בחזרה לרשת החשמל. פיילוט שערכו בדנמרק יצרנית המכוניות היפנית־צרפתית רנו־ניסאן מוטור וחברת החשמל הגדולה באיטליה אנל מצא כי שימוש בסולות שמצויות במכוניות חשמליות יכול לסייע באיזון בין ההיצע והביקוש ברשת החשמל. בנוסף, השימוש בסוללות יכול לספק מקור הכנסה חדש לבעלי כלי הרכב.

 

מכירות המכוניות החשמליות צפויות לזנק בשנים הקרובות וללחוץ את חברות החשמל השונות למצוא דרכים חדשות לאזן את העלייה בביקושים לחשמל לצורך הנעתן. להערכת חברת המחקר BNEF, השימוש בחשמל להנעת מכוניות צפוי לזנק מ־6 טרה ואט־שעה כיום לכדי 1,800 טרה ואט־שעה ב־2040.

 

השימוש הגובר במכוניות חשמליות בשנים הקרובות יהווה אתגר עבור חברות החשמל. החברות יידרשו לעקוב אחרי דפוסי השימוש של בעלי המכוניות כדי להבין מה השעות שבהן הם מושכים אנרגיה מהמערכת ולנטר את תפקוד מערכת החשמל בהתאם.

 

 

 

"שילוב עיוור של מספר רב של מכוניות חשמליות ברשת ההולכה, בלי לפקח על האופן שבו חיבורן ישפיע על הרשת, צפוי ליצור בעיות", אמר אחראי שירותי האנרגיה בניסאן אירופה פרנסיסקו קראנזה.

 

ניסאן עורכת כמה פיילוטים להחזרת אנרגיה ממכוניות חשמליות אל מערכת החשמל הארצית בהשתתפות כ־100 מכוניות ברחבי אירופה. עד כה רק הניסוי בדנמרק הצליח לייצר הכנסות לבעלי המכוניות באמצעות הזנת חשמל חזרה לרשת ההולכה. לדברי קראזה, שימוש בנקודות טעינה דו־סטריות, שמאפשרות גם להטעין את המכונית וגם להזרים ממנה חשמל חזרה לרשת, סיפקו למפעילי ציי רכב בדנמרק כ־1,300 יורו בשנה.

 

יכולת בעלי המכוניות לייצר הכנסות מהזנת אנרגיה חזרה למערכת החשמל הארצית תלויה בתקינה בכל מדינה במדינה. כך, התקנות בבריטניה קובעות שחברה נדרשת להחזיר צי של 150 מכוניות חשמליות לפחות לפני שתוכל לגרוף הכנסות מהחזרת חשמל לרשת החשמל. עם זאת, לדברי קראזה מפעילי ציי רכב בממלכה יוכלו לעמוד בתקנות אלו עד סוף שנה. "זה ישים, זה רק עניין של מציאת המודל העסקי הנכון ליישום בהיקף נרחב", אמר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x