$
רכב

הממונה על ההגבלים בודקת: האם מובילאיי היא מונופול בשוק התקנת מערכות הבטיחות

החברות המתחרות פנו אל הממונה על ההגבלים בדרישה לחקור האם מובילאיי מחזיקה ביותר מ-50% משוק התקנת מערכות הבטיחות הפסיביות, מה שעשוי להטיל עליה מגבלות בעתיד

תומר הדר 09:2302.08.17

הממונה על ההגבלים העסקיים בודקת האם מובילאיי מהווה מונופול בשוק מערכות הבטיחות "אפטר מרקט" בישראל.

 

כפי שנחשף היום (ב') ב"כלכליסט", משרד התחבורה ורשות המסים חשפו השבוע מתווה חדש להענקת הטבות מס על התקנה של מערכות בטיחות מקוריות לרכב, שייכנס לתוקפו בתחילת השנה הבאה.

 

מובילאיי מובילאיי

 

 

אלא שמתווה זה יתקיים במקביל להוראה חדשה של משרד התחבורה, אשר מחייבת התקנה של מערכות בטיחות פסיביות ברכבים - מערכת התראה על סטייה מנתיב ומערכת התראה על אי שמירת מרחק.

 

בניגוד למערכות החדשות שמקדם משרד התחבורה, המערכות הפסיביות הן מערכות "אפטר מרקט" אשר מתווספות לרכב, ומותקנות בישראל על ידי שלוש חברות: מובון הקוריאנית, אייוואקס הישראלית ומובילאיי הישראלית.

 

נציגים מטעם מתחרות מובילאיי פנו אל הממונה על ההגבלים בדרישה לחקור האם מובילאיי מחזיקה ביותר מ-50% משוק התקנת מערכות ה"אפטר מרקט", כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", מה שמסמן אותה כמונופול בתחום ועשוי להטיל עליה בעתיד מגבלות בכל הקשור בהתקנה של מערכות בטיחות לרכב.

 

יש לציין כי לנוכח חדירת צמד המתחרות לשוק - בעיקר מובון הקוריאנית שקיבלה בשבוע שעבר אישור רשמי ממשרד התחבורה להיחשב מערכת המקנה הטבות מס ובטיחות - יצאה מובילאיי בשורה של מבצעים ופרסומים המקדמים את מערכותיה.

 

ממובילאיי נמסר: "ערכי חברת מובילאיי והנחיותיה אינם עולים בקנה אחד עם הטענות בכתבה. מובילאיי תומכת בתחרת בריאה והוגנת ותבדוק כל תלונה שתתקבל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x