$
כלכליסט-טק

סטיץ' פיקס: הנפקה חדשה בתחום המסחר המקוון

הסטארט-אפ שמאפשר ללקוחות למדוד את הבגדים שהם מזמינים באתר צפוי לצאת להנפקה בקרוב. על פי הדיווח השווי שוק של החברה הצפוי עומד על כ-3 עד 4 מיליארד דולר

ויקי אוסלנדר 18:08 31.07.17

 

הנפקה חדשה של חברת מסחר מקוון עומדת על הפרק. סטיץ' פיקס (Stitch Fix), שהוקמה בשנת 2011 על ידי המנכ"לית קטרינה לייק וגייסה עד כה כ-70 מיליון דולר בשני סבבים, הגישה תשקיף חשאי לרשות ני"ע אמריקאית (SEC), כך לפי חשיפה של אתר טקראנץ'. ההנפקה צפויה להתקיים לפי שווי של 3-4 מיליארד דולר.

 

סטיץ' הוא שירות קניינות בגדים מקוון שמאפשר למשתמשים לקבל את הבגדים למדידה לפני הרכישה. המצטרפים לשירות נדרשים למלא פרופיל באתר החברה בו מצוינת המידה, טעם אישי ותקציב ועל פיו נשלחת חבילת בגדים לבית הלקוח. החבילה מורכבת לאחר ניתוח של אלגוריתם בשילוב עבודת סטייליסט.

האם סטיץ' פיקס תשרוד את כניסת אמזון לתחום שלה?
האם סטיץ' פיקס תשרוד את כניסת אמזון לתחום שלה?צילום: Amazon

 

עלות השירות עומדת על כ-20 דולר שיכולים להפך לחלק מהתשלום עבור הבגדים. אם הלקוח בוחר לרכוש את כל החבילה שנשלחה הוא זוכה להנחה של 25%. כל מה שהלקוח לא מעוניין בו הוא שולח חזרה לחברה.

 

לא מדובר בחברה הראשונה שמעניקה שירותים מסוג זה. לאחרונה השיקה אמזון את Amazon Wardrobe שמעניק ללקוחות פריים את האפשרות להזמין פרטים עד הבית, למדוד אותם ולהחזיר את אלו שהוא לא מעוניין בהם. העובדה כי אמזון נכנסה לתחום היא לכאורה בשורה לא טובה עבור סטיץ'.

 

בשנים האחרונות חברות שהתעוררו בוקר אחד ליום שבו אמזון מנסה להיכנס לעסקיהן היה יום שחור. אלו התקשו ומתקשות להתמודד מול כוח השיווק, נאמנות הצרכנים והיעילות התפעולית של אמזון. בלו אפרון שמספקת מצרכים טריים למשל, שהונפקה רק לפני חודשיים קרסה מאז בכ-30% בגלל שאמזון החליטה להיכנס לתחום.

 

אם אכן סטיץ' תנפיק יתבהרו הפרטים הנוגעים ליכולת החברה לשמר לקוחות ולרשום שולי רווח מפעילות מורכבת ושכוללת לא רק פיתוח אלגוריתם, אלא שירות מלא של תשלומים, אריזה ומשלוחים. סבב הגיוס האחרון של החברה התקיים בשנת 2014 לפי שווי של כ-300 מיליון דולר. הכנסותיה לשנת 2017 צפויות להסתכם בכמיליארד דולר והיא סיימה את 2016 ברווח.

x