שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בלעדי לכלכליסט

יעקב שחר מקים מרכז חדשנות לרכב בת"א ב־32 מיליון שקל

קבוצת מאיר תחנוך בקרוב את מרכז DRIVE, שישמש בעיקר כמאיץ סטארט־אפים בתחום הניידות החכמה

מאיר אורבך 06:4926.01.17

קבוצת מאיר, קבוצת הרכב של יעקב שחר, תקים מרכז חדשנות לרכב בתל אביב - כך נודע ל"כלכליסט".

 

המרכז, שייקרא דרייב (DRIVE), ייחנך בחודש פברואר הקרוב ויושקעו בו כ־32 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות. המתחם יתפרש על פני כ־600 מ"ר ברחוב שבח בתל אביב, והוא נועד להכיל בין 20–30 חברות סטארט־אפ מתחום ה־Smart Mobility (ניידות חכמה), שחלקן יששתפו במאיץ סטארט־אפים. הצוות המנהל של המתחם כולל את עומר שחר מקבוצת מאיר; ד"ר טל כהן, חבר הסגל האקדמי בג'ורגיה טק, יזם סדרתי ואנג'ל; ובועז ממו, ממקימי קומושן, קהילת היזמות הישראלית בתחום התחבורה ומאיץ סטארט־אפים לתחבורה חכמה.

 

למרכז חברו כשותפים אסטרטגיים הרץ העולמית, חטיבת החדשנות של יצרן הרכב השבדי וולוו, הונדה סיליקון וואלי ואיתורן. לפי המקימים, השותפים האטרטגיים ישתמשו במתחם כמקום למפגש ישיר ועבודה משותפת עם תעשיית ההייטק המקומית ועם חברות סטארט־אפ צעירות וכן יעניקו ליווי מקצועי וייעוץ אסטרטגי ליזמים. המרכז יתמקד ביישומים של חברות תוכנה, חומרה, סייבר, אינטרנט של הדברים (IOT), בינה מלאכותית, למידת מכונה ודאטא אנליטיקס, בתחומי התחבורה החכמה השונים.

מימין: בועז ממו, טל כהן ועומר שחר. מרכז DRIVE מימין: בועז ממו, טל כהן ועומר שחר. מרכז DRIVE צילום: שלומי יוסף

 

לדברי עומר שחר, "אנחנו שוקלים הקמה של קרן אשר תבצע השקעות המשך בחברות אשר ייצאו מהאקסלרטור (מאיץ סטארט־אפים - מ"א)".

 

לדברי ד"ר כהן, "חלק מפעילות האקלסרטור תהיה בחוץ לארץ כאשר אנחנו ניקח את החברות שלנו להציג בפני השותפים ברחבי העולם, וכן נאפשר להם להשקיע בהן. חלק נוסף של המיזם יכלול מערך תמיכה בחברות מתקדמות יותר ואנחנו נחבר אותן לחברות מובילות בתחום אשר ישמשו להן כתומכות ומובילות".

 

לכך הוסיף ממו, שייכהן כמנכ"ל המתחם: "אנחנו מציעים לחברות הצעירות אפשרות שכמעט לא קיימת עבורן והיא לוודא אם המוצר שלהן מעניין את התעשייה. הרבה חברות מבזבזות משאבים יקרים כדי להגיע לתהליך של וולידציה של המוצרים שלהן אצל יצרניות הרכב או שחקנים אחרים בתעשייה". מקימי המרכז מעריכים כי כיום פועלות בישראל כ־400 חברות בתחומי הטכנולוגיה לרכב.

 

"אנחנו נרכז כבר מהשלב הראשון את כל הכלים שהם צריכים ברמת השוק דרך השותפים הבינלאומיים שלנו", הוסיף שחר. "ניהול ציי רכב, תחבורה ציבורית השכרת רכב, יכולת להתחבר מהשלבים הראשונים עם השוק המרכזי. יש להם את הסיוע של החברות שלנו וגם את השותפים הבינלאומיים".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x