שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תיירות

לופטהנזה ואתיחאד מאבו דאבי במגעים מתקדמים למיזוג

העיתון האיטלקי "איל מסגארו" דיווח, כי מנהלים משתי החברות בחנו בשבועות האחרונים את האפשרות שאתיחאד תרכוש 30%-40% מהבעלות על לופטהנזה הגרמנית. בשלב הבא הכוונה להתקדם למיזוג מלא בין שתי החברות

שירות כלכליסט 17:0317.01.17

חברות התעופה לופטהנזה הגרמנית ואתיחאד מאבו דאבי מנהלות מגעים מתקדמים למיזוג ביניהן, כך דיווח העיתון האיטלקי "איל מסגארו".

 

 

על פי הדיווח, מנהלים משתי החברות בחנו בשבועות האחרונים את האפשרות שאתיחאד תרכוש אחזקה של 30%-40% בלופטהנזה באמצעות מכירה של מניות חדשות בחברה הלאומית של אבו דאבי. בשלב הבא הכוונה להתקדם למיזוג מלא בין שתי החברות. לפי העיתון האיטלקי, שני הצדדים אמורים להיפגש בקרוב כדי להאיץ את השיחות.

 

אתיחאד כבר מחזיקה ב-49% מחברת התעופה האיטלקית אלאיטליה, שמתחילה בתוכנית ארגון מחדש מקיפה, ואשר תכלול ככל הנראה פיטורים וקרקוע של מטוסים.

 

חברות התעופה סרבו להגיב על הדיווח, אותו תיארו כ"ספקולציה". 

מטוס לופטהנזה ומטוס אתיחאד מאבו דאבי בשדה התעופה של פרנקפורט מטוס לופטהנזה ומטוס אתיחאד מאבו דאבי בשדה התעופה של פרנקפורט צילום: Thirty Thousand

 

האנליסטים הגיבו בספקנות לדיווח, בהתבסס על חוקי הבעלות הזרה החלים על זכויות התעבורה הבינלאומיות, ובטענה כי זו לא עסקה משתלמת ללופטהנזה.

 

על פי החוקים באירופי, חברת תעופה חייבת להיות בבעלות רוב של משקיעים מהאיחוד האירופי וזאת על מנת לשמור על זכויות התעבורה תחת הסכמי שירותי אוויר בינלאומיים.

כ-69% מלופטהנזה הם בידי משקיע גרמני, אך 13% שייכים למשקיעים אמריקאים ו-9% נוספים בבעלי משקיעים מלאומים אחרים. בנוסף, אם אתיחאד מעוניינת לרכוש יותר מ-30% מלופטהנזה, עליה להגיש הצעה לחברה כולה, כך על פי חוקי הרכישות בגרמניה.

 

"הפסאודו מיזוג בין לופטהנזה ואתיחאד, עליו נרמז בעיתונות היום, נשמע לא סביר", סיכמו האנליסטים של ברקליס.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x