שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
ועידת התחזיות 2017

ועידת התחזיות

הראל ויזל: "ביבי מתגאה במחירי הדירות שעלו ולא קנו. עוד משפט כזה ומחאה נוספת בדרך"

מנכ"ל רשת האופנה פוקס אמר את הדברים בפאנל שנערך בוועידת התחזיות של "כלכליסט" בו השתתפו גם מנהלי שטראוס, שופרסל, ביג, קסטרו, טיב טעם ושיווק השקמה

אורן פרוינד 12:4328.12.16

"ביבי מתגאה בכך שמחירי הדירות עלו ואנשים ולא קנו. עוד משפט כזה ומחאת דיור נוספת בדרך. זה שהם בממשלה מנותקים ידענו תמיד. אבל חשבנו שיש להם יועצי תקשורת שמייעצים להם לפני מה שאומרים בציבור", כך אמר היום (ד') הראל ויזל, המנכ"ל של רשת האופנה פוקס בפאנל המנהלים של ועידת התחזיות 2017 של כלכליסט שנערך היום בתל אביב. בפאנל השתתפו המנהלים הבכירים במשק הישראלי, ובכלל זה: איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, רמי לוי מנכ"ל רשת שיווק השקמה, גדי לסין מנכ"ל שטראוס, איתן בר זאב מנכ"ל חברת הנדל"ן ביג, גבי רוטר מנכ"ל קסטרו וחגי שלום מנכ"ל טיב טעם.

 

את ההצגה בפאנל גנב ללא ספק הראל ויזל כשתקף את הממשלה הנוכחית על אמרותיה לגבי שוק הדיור ואת הציבור הישראלי על העליהום כלפי אנשים עסקים. כשנשאל ויזל האם הצרכן הישראלי נרדם לאור עלייה של 2.5%-3% ברווחיות התפעולית של החברות, ענה ויזל: "השאלה אם הצרכן נרדם לא במקום. הצרכן בישראל הוא הכי חכם בעולם והוא לא נרדם לעולם. התחרות גורמת לנו לעבוד קשה יותר. מחירי האופנה ירדו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות וכדי להצליח למכור מול צרכן חכם אנחנו עושים מלחמה כל יום. אני אומר קצת התבלבלנו במדינה. אם הרווחיות עולה ב 2.5% אז בנינו - בין לעשות את זה ולהפסיד מספיק איזה חודש מלחמה בעזה. אנחנו יכולים להיחשב כחזירים אם אנחנו מצליחים לשפר רווחיות וכאילו הצרכן נרדם. אבל האמת שאנחנו עושים שמיניות באוויר כדי להרוויח. אני מעסיק 5,500 עובדים ומעניק להם פרנסה והעול עלי. אני חושב שאנחנו לא ברמה של להתנצל, אלא להיות גאים. להרוויח 2.5% זה בסדר גמור. מרגיז אותי העליהום".


מנחה הפאנל גולן פרידנפלד, שהנחה אותו ביחד עם סופי שולמן, אמר לויזל כי העיתונות הייתה חותמת עכשיו על רווחיות כמו שלו. לאמרה הזו ענה ויזל: "אם הייתי חושב שזו גאונות לפתוח עיתון הייתי פותח עיתונות ולא את פוקס.

 

לשאלה מדוע המחירים של אמריקן איגל גבוהים יותר בארה"ב ענה ויזל: "אנחנו נמצאים בארה"ב פעם בחודש וראינו שהמוצרים נמכרים באותו מחיר וזו טענה שאינה נכונה".

 

רמי לוי אמר בהקשר הזה: "נשים לב שאצלנו ברשת הצמיחה באה מזה שגדלנו במחזורים כי הגדלנו את כמות הלקוחות שלנו. היסודות של הרשת שלי מדברת על הטבה עם הלקוחות שלי. אנחנו היחידים שלא העלינו מחירים וצמחנו הכי הרבה".

 

גדי לסין, מנכ"ל שטראוס אמר: "שוק המזון הוא בצמיחה. אנחנו במהלך שהתחיל מהמחאה ועד היום הורדנו מחירים ברב הקטגוריות שלנו ויצאנו במקביל עם חדשנות. שליש מהמוצרים שלנו אנחנו מרעננים כל שנה. שיפרנו גם את התנאים של העובדים הזוטרים וכל המהלך הזה הצליח להגדיל את המכירות ואת הרווח. שמנו לנו למטרה לא להתפשר לרווח כשאנחנו רוצים לתת יותר לצרכנים ולעובדים".

 

מימין: גדי לסין, הראל ויזל, איציק אברכהן, חגי שלום, גבי רוטר, רמי לוי ואיתן בר זאב מימין: גדי לסין, הראל ויזל, איציק אברכהן, חגי שלום, גבי רוטר, רמי לוי ואיתן בר זאב צילום: צביקה טישלר

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, נשאל האם יש סיכוי שנראה שייתן למותג פרטי של שופרסל להתחרות במוצר כמו מילקי של שטראוס. על כך השיב אברכהן: "שופרסל נקלעה למצוקה במחאה החברתית והיינו צריכים להתעורר לצלצול החזק של הלקוחות שלנו ולייצר עולם חדש של קמעונאות. זיהינו מספר מהלכים אסטרטגיים של יוקר המחייה. אמרנו דבר פשוט. הסתיים פרק שהספקים הגדולים ניהלו לחלוטין את שוק המזון. רוצים נעבוד ביחד. שיתוף פעולה כזה שאתם תרוויחו יפה אנחנו לא נפסיד וציבור הלקוחות לא יכעס על הקמעונאים. אין מקום בעולם שהשחקנים הגדולים נמצאים ב-65% ממדפי הרשתות אפילו לא בשוויץ. רק בישראל".

 

לשאלה מה לגבי התוצרת המקומית בהנחה שמדינת ישראל הולכת להגדיל את הייבוא ענה חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם: "אני לא חושב שיש סכנה לתוצרת המקומית. דיברנו על רווחיות אז ברור לגמרי שרווחיות של 3% תפעולית זה לא נטו. יש עוד הוצאות מימון ודברים נוספים ובסוף אתה מגיע ל 2% בנטו. זה הופך אותנו לשברירים כך שהעלייה בשכר המינימום יכולה לפגוע בעשרות אחוזים ברווחיות נטו. שמעלים שכר מינימום כל אלה שנמצאים ליד שכר מינימום גם צריכים לעלות ולכן זה נפרס לכל אורך השרשת. אין יותר לאן לרדת במחירים ואני צופה שתהיה עלייה של 2%-3% בשנת 2017 וכדאי שכולנו נדע את זה".

 

איציק אברכהן הוסיף :"שופרסל במהלך המבורך של עליית שכר המינימום הולכת לעבור את השנתיים עם הוצאה של 200 מיליון שקל. לא 60 ולא 70 אלא 200 מיליון שקל. כל הרווח הנקי שלנו נמצא שם. אני אצטרך לעשות מהלכים גדולים כדי לא להגיע לרמה של עליית מחירים של 5%".

 

רמי לוי אמר : "עם תהיה עלייה בשכר המינימום זה יבוא על חשבון הספקים ולא על חשבון הלקוחות".

 

גבי רוטר מנכל קסטרו אמר: "אנחנו נמצאים בשוק תחרותי מאוד עם תחרות מחו"ל ובאינטרנט. אבל מצד שני אנחנו מאמינים באלטרנטיבה הישראלית והוזלנו את המחירים שלנו. אנחנו רואים שהלקוחות קונים יותר קסטרו מאשר בעבר.,שנושא המחיר ויוקר המחייה עומד על הפרק. כניסה לאורבאניקה היא כניסה נכונה. למרות המחירים הזולים בגלל הלקוחות אפשר להרוויח מהם כסף". לגבי ריבוי מותגי האופנה אמר רוטר: "כל מותג שיהיה אצלינו יהיה מוביל בתחומו".

 

איתן בר זאב, מנכ"ל ביג אמר: "אני לפני חמש שנים אמרתי שדמי השכירות שנגבים על ידי חברות כמוני ואחרים צריכים להימדד בעיקר על בסיס היכולת של השוכרים שלי לספוג אותם. אני בזמנו אמרתי שהחוסר איזון יביא בסופו של דבר ששכר הדירה שיכולות לגבות רשתות כמונו ילך וירד. דמי השכירות יורדים ועולים. בכנס האחרון באילת אמרתי שהשיטה הזו כבר לא רלוונטית כי מה שקורה בתחום הריטייל הוא שיש שחיקה מתמדת ברווחיות התפעולית שאי אפשר להתעלם ממנה. נצטרך להתאים את דמי השכירות לא רק למכירות אלא גם רווחים. אני חייב לתת את הדעת ולהתאים את עצמי אליהם. זה קורה וזה יקרה בעתיד. אני לא צריך להתנצל על זה שאנחנו גדלים כל שנה ברווחיות שלנו. אני חושב שאת המחאה צריך לעשות בקלפי ואת זה לא עושים".

 

הראל ויזל אמר בשלב הזה: "אני עם איתן בעסקים 20 שנה. הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו שהוא פראייר, אבל הוא בכל זאת הגון. הוא רוצה שגם אנחנו נרוויח. הדרך שעברנו היא עם הרבה הרים ותמיד עברנו. השיטה שאם הוא יפתח סנטר בערבה אני אלך איתו לכל מקום. מליסרון ועזריאלי פעם פחות התחשבו והיום יותר מתחשבים. כי כמעט לכל קניון יש קניון ליד ויש הרבה אופציות. כולם מדברים על שכר מינימום כאילו זו צרה שנפלה משמיים. אני חושב שכולם בעד ואני חושב שכדאי שאנשים ישתכרו בכבוד וזה יתן לנו מדינה יותר חזקה".

 

חגי שלום אמר: "בכל מדינות ה-OECD יש מס דיפרנציאלי על מזון. מי שנושא באחריות הישירה ביוקר המחייה בתחום המזון הוא הממשלה. עבדו על דרעי שמע"מ דיפרנציאלי זה אסור. אבל זה קיים בכל מדינות אירופה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x