$
תיירות

האם עובדי אל על יכריזו על סכסוך עבודה?

עובדי אל על עשויים להכריז בקרוב על סכסוך עבודה. הסיבה: חכירת מטוסים זרים, כולל צוותים, שנעשית על ידי ההנהלה על מנת למלא מקום של אנשי צוות אוויר חסרים. אל על: "נאלצים לחכור מטוסים מחברות אחרות כדי לא לפגוע בנוסעים". ועד עובדי הטייסים: "המוביל הלאומי הפך לחברת תיווך ללא יידוע הנוסעים"

תומר הדר 22:0112.11.16

האם בחברת אל על יוכרז בימים הקרובים סכסוך עבודה? הדעות בשלב זה חלוקות: על פי ההסתדרות, בימים הקרובים יבקשו עובדי החברה להכריז על סכסוך עבודה. הסיבה: חכירת מטוסים זרים שחברת אל על מבצעת זה כשנה בשל מה שבאל על מגדירים כ"גל היעדרויות" של טייסים בחברה.

 במקרים מסוימים, שבהם לטענת אל על טייסים ישראלים אינם מגיעים לטיסות, חוכרת החברה ב"חכירה רטובה" מטוסים מחברות כגון פריבליג'. המטוסים מאוישים על ידי צוות זר המלווה בנציגים ישראלים. הטייסים מצידם מדגישים שלא מדובר בהיעדרויות, אלא בחוסר יכולת להיענות לקריאות להגעה לטיסות, בין היתר בשל לחצי עבודה ושחיקה.

 

מנכ"ל אל על דוד מימון מנכ"ל אל על דוד מימון צילום: עמית שעל

 

 

משום שכך, בימים הקרובים ינסו אנשי אל על להכריז על סכסוך עבודה. אלא שבאל על מדובר בתהליך שאינו פשוט: על מנת להכריז בפועל על סכסוך עבודה, נדרש רוב של 70% מעובדי החברה שאכן יביעו את הסכמתם להכריז על מהלך כזה - רוב הכולל גם עובדים אשר מוצבים בסניפי אל על בעולם. רק לאחר שיושג הרוב, במידה ויושג, יוכלו העובדים להכריז על סכסוך עבודה.

 

במידה ואכן יוכרז סכסוך העבודה יוכלו העובדים לשבות תוך שבועיים. משמעות השביתות, במידה ואכן תתרחש, תהיה הפרעות וביטולים של טיסות.

 

מאל על נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה נוקטים הטייסים בעיצומים הגורמים לשיבושים בפעילותה ופגיעה בנוסעיה של אל על. בשל כך, ובכדי למנוע ביטולי טיסות, נאלצה החברה לחכור מטוסים מחברות תעופה אחרות על מנת שלא לפגוע בנוסעים. הפסקת פעילות המטוסים החכורים תגרום לביטול טיסות רבות מדי יום. תמוה שההסתדרות בוחרת דווקא עתה לאשר את התהליך להכרזת סכסוך עבודה במקום לקרוא לטייסים לחזור לפעילות סדירה".

 

ועד טייסי אל על מסר: "מדובר בתוכנית סדורה של הנהלת אל על הנובעת משיקולים כלכליים בלבד. הדבר נעשה על חשבון נוסעים ששילמו מחיר מלא ומצפים לטוס בחברת תעופה ישראלית המופעלת ע"י דיילים, טכנאים, מהנדסים וטייסים ישראלים. בהסתדרות הבינו כי המוביל הלאומי הפך להיות חברת תיווך ללא יידוע הנוסעים ועל חשבון כלל העובדים. האשמת הטייסים שקרית וחסרת בסיס, כפי שהסתבר מספר רב של פעמים. בימים האחרונים הוכח שהניסיון להפיל את האחריות על הטייסים חסר בסיס, והעובדים וההסתדרות הבינו שלצורך סיום הפגיעה בחברה ובנוסעים נדרש לב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x