$
רכב

ממשלת גרמניה: מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מסוכנת

המערכת שגרמה לקרע בין מובילאיי הישראלית לטסלה עומדת במוקד דו"ח חריף של משרד התחבורה הגרמני שקובע כי "טסלה מודל S מהווה סיכון תחבורתי מהותי בכביש"

תומר הדר 21:3708.10.16

מערכת ה-AUTOPILOT של טסלה, מערכת הנהיגה האוטונומית המפורסמת ביותר בעולם - שגרמה לקרע בין מובילאיי הישראלית לטסלה, שלווה בהאשמות הדדיות מתוקשרות נמצאת תחת מטר חיצי ביקורת מאז מאי האחרון - אז התגלה כי מכונית טסלה מודל S שהיתה במצב נהיגה אוטונומי היתה מעורבת בתאונת דרכים קשה ונהגה נהרג. 

 מאז צצו מקרים נוספים ברחבי העולם, שבהם נטען כי מערכות הנהיגה האוטונומית של החברה קשורות בתאונות דרכים שאירעו, וכעת מגיעה הצהרה חמורה במיוחד מצד הממשל הגרמני, הנחשב למחמיר במיוחד בכל הנוגע לבטיחות בדרכים.

 

טסלה מודל S טסלה מודל S צילום: James Lipman

 

על פי דו"ח שחובר עבור משרד התחבורה הגרמני, במטרה לנסות ולקבוע את מידת הסכנה שמהוות מכוניות אלה בכבישי גרמניה, קובעים מומחי המכון הגרמני לחקר הבטיחות בדרכים כי טסלה מודל S "מהווה סיכון תחבורתי מהותי בכביש". לפי המומחים הגרמנים, מערכת הנהיגה האוטונומית אינה מתריעה בפני נהגים כאשר הרכב נקלע למצב חירום שמחשבי הרכב אינם מסוגלים לפתור.

 

החיישנים, לפי המחקר שנערך בגרמניה, אינן מספקים התראה מספקת במקרה של עקיפה במצב אוטונומי. טסלה (שאינה משווקת מכוניות בישראל) הודיעה בתגובה כי החברה מבהירה ללקוחותיה שמערכת הנהיגה האוטונומית משמשת לסיוע לנהגים בלבד ודורשת מן הנהג להיות מעורב בנהיגה כל הזמן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x