החשש הציבורי מבינה מלאכותית גורם לחברות הטכנולוגיה לשתף פעולה
גוגל, פייסבוק, אמזון, IBM ומיקרוסופט הקימו מיזם משותף שינגיש, יחקור וינטר את תחום ה-AI במטרה להשקיט את החששות הציבוריים. שתי חברות בולטות שלא הצטרפו למיזם הן אפל ו-OpenAI של אלון מאסק
11:31
29.09.16
חמש מהחברות שמובילות היום את מחקר הבינה המלאכותית בעולם - גוגל, פייסבוק, אמזון, IBM ומיקרוסופט - הקימו מיזם משותף בשם Partnership on AI, שיפעל לקדם את המודעות הציבורית ליתרונות הבינה המלאכותית ואת הידע הציבורי בנושא, ולשמש כפורום במסגרתו יוכל החברות המשתתפות לעבוד יחד על התוויית כללים למחקר אתי, בטוח והוגן של התחום.
קראו עוד בכלכליסט:

המיזם המשותף. שתי חברות בולטות בהעדרןצילום: צילום מסך
הצוות שמוביל אותו כולל את ראלף הרבריץ', מנהל תחום לימוד המכונה באמזון; את מייסד דיפמיינד (שבבעלות גוגל) מוסטפה סולימן; את ד"ר גרג קוראדו מגוגל הנמנה על מייסדי פרויקט גוגל בריין; את מנהל מחקר הבינה המלאכותית בפייסבוק יאן לקאן; את פרופ' פרנססקה רוס מ-IBM, אחת החוקרות הבכירות בחברה; ואת אריק הורביץ ממיקרוסופט, שמכהן כמנהל מעבדת המחקר הראשית של החברה.
שתי חברות בולטות בתחום שלא הצטרפו לעת עתה למיזם הן אפל ו-OpenAI של אלון מאסק, מלכ"ר שהוקם לפני מספר חודשים במטרה לפתח פלטפורמות בינה מלאכותית מבוססות קוד פתוח, ולספק משקל נגד לידע שנצבר בחברות כמו גוגל ופייסבוק. עם זאת, בארגון אומרים כי הם מצויים בשיחות איתן וגם חברות נוספות במטרה לצרף אותן בהמשך הדרך.


