$
רכב

קורולה החדשה - אותה מכונית, אותה הצלחה?

אלה לא הביצועים ובטח לא העיצוב שהפכו את טויוטה קורולה למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, אלא האמינות והיכולת למכור אותה הלאה בקלות. השמרנות של הקורולה ניכרת בהבדלים המינוריים בין הדגם החדש לדור הקודם, שמתבטאים בעיקר ברכות רבה יותר על הכביש

תומר הדר 22:0616.07.16

לא פחות מ־5,633 מכוניות טויוטה קורולה נמכרו בישראל בששת החודשים הראשונים של השנה, על פי איגוד יבואני הרכב. במילים אחרות, זו המשפחתית הנמכרת ביותר בארץ. עבור רבים מהצרכנים צמד המילים "הנמכרת ביותר" הוא כבר סיבה מספיק טובה לבחור במכונית הזו. אז אם כבר סימנתם לעצמכם אמל"ק (ארוך מדי, לא קראתי), מזל טוב, תתחדשו על הקורולה. אם טרם סימנתם לעצמכם אמל"ק, הכתבה הזו היא בשבילכם.

לא קל להיות כיום מכונית משפחתית בשוק הרכב הישראלי. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, שוק המכוניות המשפחתיות נמצא במגמה קשה של שחיקה. הסיבה ברורה: ג'יפונים. עם ישראל רוצה כאלה – והרבה. נוחות, מרווח פנימי, שימושיות, כל התכונות המסורתיות הללו של מכוניות סדאן משפחתיות אינן משתוות ליכולת לומר שאתה יושב גבוה, ברכב כביש שטח שאין לו שום יכולת שטח, ובחלק מן המקרים גם אין לו כל כך יכולת כביש.

 

 

 


 

 

מה הסוד של קורולה, שמאפשר לה להמשיך ולהישאר בראש מצעד המכירות כשמכוניות משפחתיות אחרות ממהרות להימכר במגרשי יד ראשונה אפס קילומטר? מה שבטוח, זה לא העיצוב. אם אתם נוהגים בקורולה, כנראה שאינכם מבקרי אמנות. גם לא מעצבי רכב. עם זאת, גם הביצועים לא מסחררים. הסיכוי שבעליה של קורולה אמר אי פעם את המשפט "ואז לקחתי את הסיבוב מהר יותר" הוא אפסי. סודות ההצלחה של קורולה הם אמינות וסחירות. יבואנית טויוטה, בניגוד למתחרותיה הקוריאניות, עושה כמיטב יכולתה כדי שמכוניותיה לא יגיעו לאתרים שבהם רכבים נמכרים במחירים מוזלים.

 

קו מותניים גבוה

 

במבט ראשון, וסליחה מראש מכל מי שירכוש את הקורולה החדשה או ייקח בליסינג: קשה להבחין בהבדלים מהותיים בין הדור החדש של הקורולה לדור הקודם. על פי טויוטה, הפגוש הקדמי חדש, בגריל הקדמי בוצעו כמה שינויים, וגם קווי המתאר של חלקה האחורי של הקורולה המחודשת שונו. בפועל קשה להבחין בהבדלים. קורולה מן הדור הנוכחי לא חסר, וקרה שהתבלבלנו בין הקורולה החדשה לקורולה בת שנה, באותו הצבע בדיוק.

 

טויוטה קורולה מבפנים טויוטה קורולה מבפנים צילום: עמית שעל

 

את המראה של קורולה אין ממש צורך להציג לישראלים: עיצוב שמרני משהו, יפני במובהק עם יחידות תאורה גדולות מקדימה, קו מותניים גבוה, ובדור החדש גריל קדמי קטן יותר ופגוש קדמי שפוער בחזיתו לוע שחור גדול יותר מזה של הדגם היוצא. יחי ההבדל הקטן.

 

גם בפנים הרכב לא מדובר בשדרוג מהותי של הקיים, אלא יותר בעדכון של מה שכבר היה. את עיקר השינויים ניתן למצוא בחלקו העליון של לוח המחוונים של הקורולה: במקום פתחי אוורור מלבניים, פתחי האוורור כעת עגולים ויותר נוחים לתפעול. מסך המגע ששולט על רוב הפונקציות של המכונית כעת בולט יותר מתוך לוח המחוונים, וברמת האבזור הבכירה של קורולה יש גם דיפון צבעוני ונעים ללוח המחוונים. המושבים כמעט זהים לחלוטין לאלה של הקורולה היוצאת, כלומר הם נעימים למדי ונוחים, אך חלקם התחתון נעדר אופציה לכיוון של נוקשות המסעד. חבל.

 

טויוטה קורולה מהצד טויוטה קורולה מהצד צילום: עמית שעל

 

גם ההגה אמנם מתכוונן ברוחק, כלומר הנהג יכול לא רק להוריד ולהרים אותו, אלא גם להכניס ולהוציא – אך ההגה אינו מתרחק דיו ועל הנהג לקרב את המושב ולכופף את רגליו יתר על המידה. האבזור סביר, כנהוג בקטגוריה, וכולל בקרת אקלים ובקרת שיוט. אך הנקודה החשובה ביותר היא אביזרי הבטיחות. ראשית, קורולה מצוידת במערכת התראה ועזר לבלימה. כאשר הרכב חש בסכנה מקדימה הוא מתריע בפני הנהג, ולאחר מכן גם מסייע לו בהפעלת הבלמים. בנוסף הקורולה מתריעה מפני מעבר נתיב ויודעת לזהות תמרורים ולהקרין את הנתון שמופיע עליהם בפני הנהג. אם לדוגמה קורולה חולפת על פני שלט שעליו מצוין שהמהירות המותרת היא 60 קמ"ש, היא תיידע את הנהג אם הוא עובר את המהירות המותרת.

 

המערכות הללו יעילות, אך לא נטולות חסרונות. מערכת זיהוי התמרורים פעלה היטב כל עוד התמרורים חדשים. בישראל יש גם לא מעט תמרורים ישנים, שהקורולה לא הצליחה לקרוא. בנוסף כיום ישנם יצרנים שמציעים מערכות בקרת סטייה מנתיב שכוללות מאפיין חשוב במיוחד: היכולת להחזיר את המכונית למסלול באמצעות השתלטות על ההגה. היינו שמחים למצוא את הפונקציה הזו בקורולה.

 

בלי כאבי גב

 

בנסיעה קורולה מפגינה שיפור מסוים ביחס לדגם שאותו היא מחליפה. יד על הלב: מי שקונה קורולה לא מחפש ביצועים. גם סיכוי סביר שמי שקונה קורולה לא ממש מתעניין בהתנהגות כביש, תאוצה ובלימה. עם זאת, גם למי שקונה קורולה לא מגיעים כאבי גב. מבחינה זו הדור החדש של קורולה הוא הנוח ביותר: בשונה מן הדגמים הקודמים, שסבלו מנוקשות מסוימת, הדגם החדש דווקא מכויל לרכות. הוא בולע בורות בקלות, מתמודד היטב עם שיבושי כביש, וכל עוד המהירות אינה עוברת מן התחום השפוי אל התחום הנועז, מה שכנראה בכל מקרה לא נמצא בלקסיקון של קורולה, מדובר במכונית צפויה ונוחה. הדגם המחודש גם מפתיע ברמה נמוכה יחסית של רעשי כביש, גם ביחס לקורולה היוצאת.

 

 

בסופו של יום טויוטה קורולה היא המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל. נקודה. ועם דעת הרוב לא מתווכחים. חשוב לציין, המחיר של קורולה עלה ב־1,000 שקל בגרסת הבסיס, וב־2,000 שקל בגרסה המאובזרת. עבור מערכות הבטיחות, שמותקנות בכל רמות הגימור, מדובר בתוספת שניתן בהחלט לעכל. אנשי טויוטה יודעים היטב מדוע קורולה היא רב־מכר: הסיבות אינן קשורות לביצועים, לא לאיכויות ולא ליכולת. הסיבות קשורות לעובדה שטויוטה קורולה נמכרת בתוך ימים ספורים בלוח המשומשות. לא מתקלקלת ולא מאבדת הרבה ערך. כל היתר הן תכונות משניות. עם זאת, מי שיקנה קורולה ישמח לדעת שמדובר במכונית שמעניקה לקונה יותר מהבטחה למכירה מהירה: מדובר במכונית משפחתית טובה. בעידן של רכבי־כביש שטח זה בהחלט מספיק כדי לשמר את תואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x