$
רכב

יוניון מוטורס משיקה בישראל את הקורולה המחודשת

המחירים: בין 129 ל-132 אלף שקל; נשיא טויוטה אירופה ל"כלכליסט": "נהיגה אוטונומית היא עדיין רק מאפיין משלים לנהיגה אמיתית"

תומר הדר 12:0014.07.16

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, חושפת היום את הקורולה המחודשת. הקורולה נחשבת למכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, במחציתה הראשונה של 2016 נמסרו 5,833 קורולות.

 

עיקר השינוי ביחס לקורולה היוצאת מתבטא בעיצוב מחדש של חלקה הקדמי והאחורי של הקורולה, כמו גם בעיצוב מחודש של תא הנוסעים. במסגרת העדכון התווספו לקורולה מספר מאפייני בטיחות כגון מערכת קדם התנגשות, מערכת התרעה על סטיה מנתיב, ומערכת המסוגלת לזהות תמרורים ופונקציית קישוריות לאינטרנט.

 

מערכת ההנעה של הדגם המחודש אינה שונה מהותית מזו של הדגם היוצא: מדובר במנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 132 כוחות סוס. מחירה של הקורולה בגרסת הבסיס SUN יחל ב-129 אלף שקל. מחיר יקר באלף שקל ממחיר הקורולה היוצאת. גרסתה הבכירה של הקורולה - ה-GLI (המצוידת בין היתר גם בחישוקי סגסוגת) עולה 132 אלף שקל, ב-2,000 שקל יותר ממחיר גרסת ה-GLI היוצאת.

 

"נהיגה אוטונומית היא עדיין רק מאפיין משלים לנהיגה אמיתית"

 

נשיא טויוטה אירופה, ד"ר יוהאן ואן זיל, אומר ל"כלכליסט": "באירופה מתרחשים שינויים רבים -אנחנו נמצאים בנקודת מפנה ולדעתי העסק שלנו נמצא בתקופה אתגרית. הרכבים יהיו מחוברים זה לזה וגם לתשתיות דרכים. הרכבים יהיו יותר ידידותיים לסביבה. טויוטה מעורבת באבולוציה הזו ועובדת כל הזמן על הגדלת תרומתה לסביבה ולחברה בכל תחומי הפעילות שלנו. באירופה אנו מעוניינים להגדיל מכירות רכב היברידי בחמישים אחוז עד שנת 2020".

 

מרכז שירות של טויוטה באחת מארצות אירופה מרכז שירות של טויוטה באחת מארצות אירופה צילום: גוגל מפות

 

טויוטה, יש לציין, מייצרת מנכוניות בבריטניה. בין היתר אוונסיס ואוריס. לדברי ואן זיל: "טויוטה מאמינה שגם לפני הברקזיט - אנו מאמינים בזכות האזרחים להחליט. תמיד אמרנו שנרצה לראות סביבה שאינה משפיעה על מידת התחרותיות שלנו. כעת יתחיל משא ומתן ואנו מקווים שלא תהיה בעיה במידת התחרותיות שלנו. אנו גם שואפים להסכמי סחר חופשי והרמוניה בין הדרישות הרגולטוריות בשני השווקים. אנו נצטרך לחכות ולראות מה יקרה. אנו נשתתף כמובן בדיונים".

 

לפני מספר שבועות עבר בכנסת חוק רישוי רכב

- שבין היתר מסדיר את פעילות יבואנים מקבילים. "אני חושב שזו דרישה רגולטורים ואנו פועלים בהתאם לרגולציה של המדינה. אנחנו כן דורשים שהרכבים יתאימו לאקלים ולתנאים ואיננו רוצים לראות רכב שאינו מתאים לשוק המקומי. בישראל חם ואנו רוצים לקוות שהרכבים אכן יתאימו לישראל. מבחינת ריקולים נתמוך כמובן בלקוחות טויוטה אשר מחזיקים במוצר שלנו", אומר ואן זיל.

 

לדברי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס: "אנו ערוכים ויכולים לטפל במכוניות שאינן מיובאות על ידנו, ברמה הבסיסית. אנו נפעל מול היצרן כדי לקבל נגידות למידע שאין לנו כיום. מערכות הדיאגנוסטיקה שלנו הן מערכות אשר יודעות להתקשר לטויוטות אירופיות. הממשק של הרכבים במפרט האמריקאי שונה. וזה יהיה אתגר. אך נעמוד בו".

 

בנושא נהיגה אוטונומית הדגיש ואן זיל: "ניתן לראות טכנולוגיות נהיגה אוטונומית שכבר מחלחלות למכוניות הכביש. עם זאת, טויוטה רואה בנהיגה אוטונומית מאפיין משלים לנהיגה אמיתית. טויוטה רוצה שמכוניותיה יהיו בטוחות למשתמש ואנו עדיין לא נמצאים שם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x