$
בארץ

אמיר לוי: "לא ניתן שיישום מתווה הגז יידחה כמו הרכבת בת"א"

ראש אגף התקציבים באוצר אמר בוועידת התשתיות בישראל, כי מתווה הגז אולי לא מושלם והוא היה רוצה לראות את נובל אנרג'י האמריקאית יוצאת ממאגר תמר או לווייתן, אבל גם כך המתווה יוצא לדרך

ליאור גוטמן 19:5513.07.16

"לא ניתן למתווה הגז להגיע למצב של הרכבת הקלה בתל אביב. חלק מהקונים של כריש ותנין מבקשים מאיתנו רשת ביטחון ואם נגלה שמחיר המכירה מוגזם, לא ניתן רשתות ביטחון ולא נגלגל את המכירה על הכיס של האזרח", כך הבטיח היום (ד') ראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי, בוועידת התשתיות בישראל שנערכת בלוד.

 

לדבריו מתווה הגז אולי לא מושלם והוא היה רוצה לראות את נובל אנרג'י האמריקאית יוצאת ממאגר תמר או מלווייתן ולא נשארת בשניהם, אבל גם כך המתווה יוצא לדרך. 

עבודות הרכבת הקלה בת"א עבודות הרכבת הקלה בת"א צילום: שאול גולן

 

בהתייחסו לתחום התחבורה הציבורית אמר שזו הייתה טעות להוציא את המגזר הפרטי מהרכבות העירוניות. "זה עלה לנו יותר מדי כסף. ולכן בתקציב הקרוב נביא החלטת השקעה של 55 מיליארד שקל בעוד קווים ברכבות עירוניות בתל אביב, חיפה, ירושלים נצרת. זה יעשה בשיתוף המגזר הפרטי ויפרש על פני 7 עד 8 שנים". לדבריו אם לא תתקבל החלטה על

השקעה כבדה בתשתיות תחבורה זמן הנסיעה כל בוקר יתארך ב"שעת פקק" כבר לקראת סוף השנה הבאה.

 

לגבי הפתרונות השונים של התחבורה השיתופית הפתיע בהצהרה שיש לשבת עם נהגי המוניות ולהגיע איתם להסכמה של פיצוי. "זה כמו פעם עם המחיקון והאנטי מחיקון. אף שר או רגולטור לא יכול לעצור את הקדמה ולכן עדיף לשבת עם מי ששילם על "מספר" ומצוא דרך להגיע מולו להסכמה", אמר.

 

לוי נגע בדבריו גל ברפורמה הנמרחת בחברת החשמל וחזר על הרעיון שיש להוציא את כל תחנות הכוח מחברת החשמל. "זה בכל מקרה הולך לשם. ולכן חברת החשמל צריכה להישאר מונופול של הולכה ולא שי ייצור. ככל שהעובדים יסכימו לזה תהיה רפורמה, ואם הם יתעקשו להשאיר את הייצור אצלם לא תהיה אחת", סיכם

בטל שלח
    לכל התגובות
    x