$
כנס עסקים בעולם משתנה

כנס כלכליסט

"התחלנו בחנות קטנה בר"ג; לא היה כסף אז שמנו הכל בקרטונים"

הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס ומבעליה, סיפר בכנס "עסקים בעולם משתנה" של "כלכליסט" בעכו: כיצד צמחה הרשת ממכירת שרוואלים מהשוק באילת - ועד שיתוף הפעולה עם אמריקן איגל

ליאור גוטמן 11:2319.06.16

"אחרי שהשתחררתי, נסעתי לניו יורק ולא היה לי כסף לישון במלון. מצאתי חבר שגר בברוקלין אבל זה היה רחוק אז לקחנו רכבת, הסתובבנו כל היום וחזרנו בחצות. רצינו 'גאפ ישראלי', אבל התחלנו בשיווק פוסטרים. הבגדים הגיעו לאחר מכן" - כך אמר הבוקר (א) הראל ויזל, מבעלי רשת האופנה פוקס, בכנס "עסקים בעולם משתנה" של "כלכליסט" ובנק לאומי שנערך בעכו.

ויזל התייחס לקשיים של הקמת עסק קטן שמתגלגל לאחר שנים לאימפריית הלבשה שמגלגלת 700 מיליון שקל. "שכרנו חנות של 20 מטר מתחת לבית של אמא שלי ברמת גן. כיוון שלא היה כסף לקבע מדפים שמנו קרטונים. ככה זה התחיל", אמר.

מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, הראל ויזל בכנס בעכו מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, הראל ויזל בכנס בעכו צילום: עמית שעל

ויזל סיפר על הזדמנויות עסקיות שמגיעות בלי שאף אחד התכוון אליהם באמת. "בשנות ה-90 רצינו לצלם קטלוג. לא היה לנו כסף להטיס את כולם לחו"ל אז ירדנו לאילת עם דודי בלסר וקרן מיכאלי וגם כמה בגדים בשקיות. רצינו לצלם אותם מתחתנים אבל לא הייתה לנו קולקציה חוץ מחולצות, אז שלחתי מישהי לשוק באילת לקנות כמה שרוואלים לבנים. יום אחרי הפרסום כולם מתקשרים רוצים לקנות את השרוואלים שלנו. נסעתי מהר לנחלת בנימין וקנינו את כל הבדים הלבנים. אבל גם זה נגמר והמשלוח הבא הגיע אחרי חודש באתונה שם ראיתי את כלי המיטה הלבנים. וזה כל מה שמדינת ישראל לבשה", אמר.

ויזל חשף בפני הנוכחים את הדרך בה רשת האופנה אמריקאן איגל התגלגלה לפוקס ישראל ובחרה בה כזכיין מקומי. "נסענו בשושו לעשות מצגות בארה"ב כדי לשכנע אותם שנהיה הנציגים", סיפר. מהר מאוד הבנו שיש הרבה מתחרים רצינים שגם רוצים ובאמת הרגשנו שמערכת היחסים מתקררת ואולי המתחרים נראים לא פחות טוב. אחרי כמה נסיעות נכנסת אלי עובדת ושואלת על אמריקן איגל ולמה שלא נביא אותם לארץ. אז היא מספרת שיש לה שכן הוא קרוב משפחה של הבעלים", הוא נזכר.

ויזל טוען שלאחר פגישת קפה הוא הצליח להזמין את עצמו לארוחת שישי שם אמור היה להגיע הבעלים של אמריקן איגל. "סיפרתי לו שאבא שלי חטף התקף לב ואז פתחנו חנות קטנה לאמא. אחרי זמן מה הוא ביקש לראות תמונות ישנות שהיו בבית מתקופת מלחמת ששת הימים. היו תמונות של אריק שרון, של רבין ותמונה ישנה של סבא שלי, הוא התעניין בה". לדבריו, מכאן התקצרה הדרך לקבלת זיכיון אמריקן איגל לפוקס.