$
רכב

הצוואר נפגע קשה והראש נמחץ - קוואדרוסייקל שוב כשלו במבחנים

המכוניות הזעירות, שמשקלן מוגבל ל־600 ק"ג, שוב נכשלו במבחני הריסוק של Euroncap, ולרוב קיבלו ציון של כוכב אחד בלבד

תומר הדר 10:0011.04.16

מכוניות הקוואדרוסייקל הזעירות היו מסוכנות, ונותרו מסוכנות — כך עולה מדו"ח חריף במיוחד שפרסם ארגון הבטיחות האירופי Euroncap בנוגע לרמת הבטיחות של המכוניות הללו, שמשקלן מוגבל ל־600 ק"ג.

 

מבדקי הבטיחות נערכו בארבעה דגמי קוואדרוסייקל, שחלקם, כמו Aixam, מיוצגים בישראל על ידי יבואני רכב שבוחנים אפשרות להביאם ארצה. בימים אלה משרד התחבורה אכן בוחן את החדרתן של מכוניות קוואדרוסייקל לשוק הרכב הישראלי, ולא נראה שהוא יתעלם מנתוני הבטיחות המדאיגים שלהן.

 

ב־2014 קיים Euroncap שורה של מבחני ריסוק למכוניות קוואדרוסייקל, וכבר אז קבע כי מדובר במכוניות מסוכנות. אלא שנראה כי דבר לא השתנה. ממצאים חמורים ביותר התקבלו לאחרונה בכל ארבעת הדגמים שנבחנו.

 

מבחן ריסוק של קוואדרוסייקל. לא עומדת בלחץ מבחן ריסוק של קוואדרוסייקל. לא עומדת בלחץ צילום: EURONCAP

 

Aixam, בעלת השם היצירתי קרוס אובר GTR, קיבלה ציון גרוע של כוכב אחד מתוך חמישה כוכבים. על פי הדיווח, במבחן הריסוק תא הנוסעים אמנם עמד בלחצי התאונה, אך בורג שהותקן קרוב למכל הדלק השתחרר ממקומו וכמעט חורר את המכל. מעוצמת התאונה הגה המכונית נדחף לאחור על ידי המנוע ופגע בעוצמה בראשה של בובת הריסוק. צוואר הבובה, ספג פגיעה קשה.

 

בדגם בז'אז' Qute ההודי התקבל ציון גרוע לא פחות, כוכב אחד מתוך חמישה. הריתוכים שאחראים לשלמותו של תא הנוסעים של בז'אז' נשברו מעוצמת הפגיעה, ודלתות הרכב התנתקו מעוצמת המכה. גם כאן ראש הבובה פגע בהגה בעוצמה שהיתה עלולה לגרום נזק כבד לו היה זה נהג אמיתי.

 

 

ציון מעט טוב יותר קיבל Chatent, שני כוכבים מתוך חמישה. תא הנוסעים שלו אמנם לא התעוות, אך ראש בובת הריסוק פגע בהגה בעוצמה.

 

Microcar Family הוא היחיד בחבורה המתהדר באביזר חשוב: כרית אוויר. אלא שגם הימצאותה של כרית האוויר לא הצילה את הדגם מציון גרוע, כוכב אחד מתוך חמישה. ראשית, כרית האוויר לא פעלה כראוי, לחץ הניפוח לא היה מספיק; שנית, תא הנוסעים לא עמד בעומסי התאונה — וקרס על נוסעי הרכב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x