$
בארץ

האוצר סירב לתת חסינות מפני פיטורים לעובדי נמל חיפה, והוועד ביקש להשבית את הרציפים

ל"כלכליסט" נודע כי לפני מספר ימים פנה ועד עובדי נמל חיפה, בגיבוי הסתדרות העובדים הלאומית, לבית הדין לעבודה בדרישה לקבל היתר להשבית את העבודה ברציפים, זאת בשל כישלון המו"מ להשיג הסכם קיבוצי חדש

ליאור גוטמן 22:3130.03.16

ועד עובדי נמל חיפה, בשותפות ובגיבוי הסתדרות העובדים הלאומית, פנו לפני מספר ימים לבית הדין הארצי לעבודה עם דרישה לקבלת היתר להשבית את העבודה ברציפים. כך נודע ל"כלכליסט". ההיתר הוא עבור השבתה חלקית או מלאה והיא מנומקת בכישלון המו"מ והניסיונות להשיג הסכם קיבוצי חדש לכאלף עובדי הנמל.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הנהלת נמל חיפה הזמינה מחקר חיצוני שבדק מה יהיו ההשפעות של הקמת נמל חדש כמתחרה אזורי לנמל הקיים. המחקר קבע שתפוקת העבודה של נמל חיפה הקיים (מכולות) תחתך בחצי ואילו מצבת כוח האדם תחייב פיטורים של מאות אנשים וזאת רק כדי להשאיר את הראש מעל למים. משרד התחבורה נבהל מהמסקנות ומכתב ששלח מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי הזהיר את ראשי נמל חיפה שלא להפיץ לכאורה שמועות לא מבוססות שלא נבדקו.

הפגנת עובדי נמל חיפה (ארכיון) הפגנת עובדי נמל חיפה (ארכיון) צילום: גיל נחושתן

 

האוצר מתנגד לחסינות פיטורים לדור ב'

 

כך או כך, עובדי נמל חיפה המשיכו לנהל מו"מ מול משרדי האוצר והתחבורה בניסיון למצוא מוצא להשגת הסכם קיבוצי חדש, כאשר במקביל המדינה השלימה הסכם בנמל אשדוד מה שהשאיר את ועד עובדי נמל חיפה "בודדים במערכה". אלו העלו את סף הדרישות ועד למצב בו רשימת הדרישות כללה חסינות מפיטורים של עובדי דור ב (כ-350 איש) כמו גם גיבוש תוכנית פרישה נדיבה לעובדי דור א' עם פיצוי פרישה כפול לכל אדם. יישום מהלך זה היה מעלה את עלות הפריש שם לכ-3 מיליון שקל לכל עובד, כאשר קופת המזומנים של הנמל ריקה. כפי שנחשף ב"כלכליסט" באיזה שהוא שלב דרשו חלק מאנשי הוועד מימון דירה לכל פורש, כאשר בדיעבד האמירה קוטלגה על ידי מרכז הוועדים מאיר תורג'מן כ"בדיחה". באוצר לעומתו לא הבינו את חוש ההומור, מה גם שבשבוע שעבר הגיעה הפצצה האמיתית עם סירוב גורף לתת חסינות לכל דור ב' מפני פיטורים. ועד העובדים כאמור, בגיבוי ושיתוף ההסתדרות, לא מוכן לחכות יותר שהמו"מ התקוע הזה יבשיל, ולכן הם פנו בבקשה לנקוט בעיצומים כדי לשכנע את מישהו להזיז דברים יותר מהר.

 

מה שכן הוסכם בין הצדדים הוא שההסכם שנחתם בחודש שעבר בנמל אשדוד יהווה רף מינימום עבור עובדי נמל חיפה. במילים אחרות הפטנט לפיו כל רכישת ציוד על ידי נמל חיפה (עגורנים, מנופים, גוררות) תחשב לעובדי הנמל כאילו המדינה משכה דיבידנד, ולכן הם יהיו זכאים לקבל תוספת שכר של 10% מגובה הדיבידנד בעין, כלומר משווי הרכוש שיגיע לשדרוג פעילותו של הנמל. בשבוע שעבר פרסם "כלכליסט" שעד שיושג שם הסכם, האוצר הסכים לצ'פר את עובדי המינהלה בתוספת שכר של 4,000 עד 6,000 שקל לכל עובד וזאת בתירוץ של מימוש הסכם שכר ישן שרק חיכה ליישומו. בהסתדרות אישרו את הפנייה לבית הדין הארצי לעבודה כאשר הדיון בנושא נקבע לסוף מאי.

 

בתוך כך, יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש הגיש השבוע תביעת לשון הרע ע"ס 250 אלף שקל כנגד יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד משה עברי סוקניק בטענה שהאחרון הציג את בן הרוש הן בתכתובות והן בפרסומים שונים בעיתון כאדם לכאורה מושחת תוך פגיעה בשמו הטוב מטעמי נקמנות. הנימוק לתביעה הוא תיאור לכאורה עקום של סוקניק להליך מינויה שלבתו של גבי בן-הרוש לתפקיד של מפקחת הגנת הסביבה בנמל. סוקניק טען שהדבר בוצא ללא מכרז בעוד בן הרוש טוען שהמהלך אושר משפטית על ידי כל הגורמים המוסמכים

בטל שלח
    לכל התגובות
    x