שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

ב.מ.וו: "מבקשים סליחה על שהעסקנו פועלי כפייה במלחמת העולם השנייה"

בהודעת החברה שנמסרה במהלך חגיגות 100 השנים לקיומה, ב.מ.וו "מביעה חרטה עמוקה על הסבל האדיר", שנגרם לעובדים שהועסקו במפעליה בתקופה האפלה ההיא. ב.מ.וו התמחתה בעיקר בייצור מנועי מטוסים ואופנועים לשימוש הוורמאכט

תומר הדר 17:2508.03.16

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו הודיעה היום (ג') בצעד חסר תקדים, כי היא מכירה בסבלם של עובדי הכפייה שהועסקו במפעליה במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

תעשיית הרכב הגרמנית, יש להדגיש, נרתמה כולה למאמציה המלחמתיים של המפלגה הנאצית, כאשר ב.מ.וו התמחתה בעיקר ביצור של מנועי מטוסים ושל אופנועים לשימוש הוורמאכט.

 

על פי הצהרתה של ב.מ.וו, שנמסרה במהלך חגיגות 100 השנים ליצרנית הרכב, החברה "מביעה חרטה עמוקה על הסבל האדיר", שנגרם לעובדים שהועסקו במפעליה בתקופה האפלה ההיא.

אחד ממחנות הריכוז אחד ממחנות הריכוז צילום: חיים הורנשטיין

 

"בעוד שהביקוש למנועי מטוסים של ב.מ.וו עלה, אסירים, פועלי כפייה ואסירי מחנות ריכוז גויסו כדי לסייע בייצור. עד היום, הסבל האדיר שנגרם וגורלם של פועלי כפייה רבים מהווה נושא לחרטה אדירה", הצהירה ב.מ.וו. רוב עובדי הכפייה במפעלי ב.מ.וו, כ-30 אלף, היו אסירים ממחנה הריכוז דכאו.

 

חייהם של פועלי הכפייה במפעלי ב.מ.וו נחשבו קשים במיוחד: עקב הצורך בהסתתרות מפני הפצצות בעלות הברית, נדרשו רבים מהם לעבוד מתחת לפני האדמה. בשעתו, בדוחות שנתפסו על ידי בעלות הברית הוערך "שוויו" של פועל כפייה, במפעל רכב, ב-1,600 רייכסמארק, שווי נמוך במיוחד ששיקף את תוחלת חייהם הקצרה. לאחר מלחמת העולם, במהלך חקירות של בעלות הברית הודו מפעלי רכב גרמניים רבים, ביניהם פולקסווגן, דיימלר, ב.מ.וו ואופל, בהעסקת פועלי כפייה, רבים מהם יהודים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x