$
ועידת הצמיחה
ועידת הצמיחה גג עמוד

"כאשר התחלנו לא ידענו מה אנחנו רוצים לעשות - ידענו מה אנחנו רוצים להיות"

רון יקותיאל, מנכ"ל Kaltura האחראית על ניהול תכני וידאו, פירט בוועידת הצמיחה של כלכליסט את כללי הברזל לחברות טכנולוגיה בתחילת דרכן: "חשוב לגייס כסף מגופים שבהם אתה תהיה מלך ולא להיות מספר עשר. אני אומר לאנשים לא להתבייש"

רעות שפיגלמן 12:5501.06.15

רון יקותיאל, מנכ"ל חברת Kaltura האחראית על ניהול תכני וידאו באמצעות פלטפורמה ייחודית, פרש בוועידת הצמיחה של כלכליסט את המדריך לסטארטאפיסט המתחיל והמליץ לסטארטאפיסטים בראשית דרכם לבחור תחילה עם מי יעבדו, מה ירצו להיות ואפילו לבחור את הלוגו עוד לפני שיודעים מה בכלל ימכרו בשוק.

 


 

יקותיאל נתן את כללי הברזל לחברות טכנולוגיה בתחילת דרכן ואולי אף הפר כמה כללים שחשבנו שהם מובנים מאליהם. לדבריו, בהתחלה הם בכלל לא ידעו מה יעשו ומתי יעשו אלא בחרו תחילה עם מי יעבדו, החליטו מה תהיה הנשמה של החברה וגם אימצו לעצמם לוגו לפני שידעו מה ימכרו. בסיס הפעילות בא לידי ביטוי גם בשם החברה שמשמעותו שיתוף פעולה. יקותיאל הדגיש את הצורך בשלושה יסודות שהם: שיתוף פעולה, גמישות ואיכות ומציין בהקשר לכך שחברות יכולות לשנות כיוון אבל לא את ערכי היסוד שלהן.

 

רון יקותיאל רון יקותיאל צילום: עמית שעל

  

"בעסקים תהיה שועל ולא זנב לאריות"

 

יקותיאל הדגיש את חשיבות ההגדרה של מהי הצלחה. לאחר מכן הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות לדעתו זה להתעסק לאורך כל הדרך בגיוס כספים, ולא להישאר רק בטכנולוגיה. "חשוב להכניס הרבה מאוד כסף וללכת לגייס כסף מגופים שבהם אתה תהיה מלך ולא להיות מספר עשר. אני אומר לאנשים לא להתבייש". קלטורה גייסה עד היום מעל 100 מיליון דולר ובתור חברה בתחילת דרכה לא התביישו לצאת החוצה מישראל ולהכיר את הלקוחות והמנטליות שלהם "גם אם זה הרגיש שזה עדיין מוקדם מדי לחברה בתחילת דרכה".

 

יקותיאל הסביר שחשוב מאוד עמוד התווך של הנהלת דרג הביניים בחברה (middle management), והעמידה בזמנים כגורמי מפתח בהצלחתה של כל חברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x