$
רכב

מבחן רכב: סיטרואן־פיז’ו מחממת מנועים

עם הגדלת תקציבי הפיתוח צוידו C4 ופיז’ו 308 במגדשי טורבו ובתיבות הילוכים מודרניות

תומר הדר 23:0810.05.15

סיטרואן C4, מכונית משפחתית רגילה לחלוטין, פרט להגה “צף”, נחשבה מאז ומתמיד לעוף מוזר בחברה שחרתה על דגלה ייצור מכוניות בעלות גימיקים ועיצובים לא שגרתיים. המשפחתית של סיטרואן, שבדור החדש בוטלה גם המוזרות של ההגה, התגלתה כמכונית טובה מאוד, פרט לחיסרון אחד מהותי: בגלל היעדר תקציבי פיתוח הסתפקה סיטרואן עד כה במנועי 1.6 ליטרים מיושנים ותיבות הילוכים בעלות ארבעה הילוכים בלבד.

 


 

אלא שכעת, הודות לתקציב פיתוח מכובד שהגיע ממשקיעים סינים, יכול קונצרן פיז'ו סיטרואן להציג מנועים חדשים וגם תיבות הילוכים ראויות. המנועים, בנפח של 1.2 בלבד, מצוידים במגדש טורבו ובמאפיין חריג: שלוש בוכנות בלבד. מנועי שלוש בוכנות הם אמנם בעלי צריכת דלק נמוכה, אלא שלעתים עלולים להרגיש בהם רעידות. במקרה של C4 המחודשת, מנוע ה־1.2 ליטרים מתאים לה הרבה יותר מהמנוע הקודם.

 

סיטרואן C4 סיטרואן C4

 

מדובר במנוע שקט מאוד, שבעת מאמץ מייצר רעש ספורטיבי, אך מנוע אינו מנוע ללא תיבת הילוכים ראויה. ב־C4 מדובר בתיבה מודרנית בעלת שש מהירויות, שעושה עבודה מצוינת עם המנוע החדש. התלונה היחידה נוגעת לרעידות של המנוע במהירות נמוכה. בפיז'ו 308, בעלת מנוע ותיבה דומים, כמעט ואין רעידות כאלה. כל היתר מוכר היטב מ־C4 ששווקה בישראל בשנים האחרונות: תא נוסעים נוח מאוד ואיכות נסיעה המזכירה שלקוריאנים בהחלט יש עוד מה ללמוד. בשורה התחתונה: המנוע החדש מאפשר ל־C4 לתפוס סוף־סוף מקום ראוי.

 

 

סיטרואן C4

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,199 סמ"ק, הספק מרבי 130 כ"ס, מומנט מרבי 23.5 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 197 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 10.9 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 20.4 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 12.1
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 4
  • מחיר: 130 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x