• תפריט
רכב

שי אגסי על כישלון בטר פלייס: "המכירות היו טובות. היה שם אגו"

בהתבטאות נדירה, מתייחס מייסד בטר פלייס לגורמים שהביאו לפרישתו ממיזם המכונית החשמלית שהתפרק ב-2013. "הקמנו את החברה מסיבה טובה - וסיימנו במריבות על נושאי ניהול". על עתיד התחבורה האישית הוא אומר: "כיום קל יותר לבנות אפליקציית אובר מאשר לבנות מכונית"

תומר הדר 11:2721.03.15

"בבטר פלייס היו קונפליקטים בין שותפים, הנהלה ואגו", כך ציין שלשום (ה') שי אגסי, ממייסדי בטר פלייס, בהתבטאות נדירה על הגורמים שהביאו לפרישתו מבטר פלייס. הדברים נאמרו במהלך כנס CEBIT שנערך בשבוע שעבר בגרמניה.

 

כידוע, בטר פלייס הודיעה על פשיטת רגל במאי 2013 לאחר שורה של הפסדים כספיים. לדברי אגסי: "מבחינה טכנולוגית בנינו 40 רובוטים בישראל. היו לנו אלף מכוניות כל כך אוטונומיה, שהנהגים שלהן נהגו פי שניים מנהגים רגילים. התחנות שיועדו להחלפה פעלו חצי שנה לאחר קריסת החברה. למעשה זה חי יותר מהחברה", אמר אגסי.

 

ראובן ושי אגסי. יש מיזם חדש ראובן ושי אגסי. יש מיזם חדש צילום: אוראל כהן

 

לדבריו, "מבחינת המכירות, החודש או שני החודשים לפני הקריסה שבהם לא הייתי, במהלכם אחוז וחצי מהרכבים שנמכרו בישראל היו חשמליים. אם לוקחים את גרמניה, מכירות כאלה היו נחשבות להצלחה כבירה. זה יותר טוב מטסלה. הקמנו את החברה מסיבה טובה וסיימנו במריבות על נושאי ניהול. היו קונפליקטים על נושאים כספיים ברמת ההנהלה".

 

עוד ציין אגסי, כי: "כיום יש מגמת מעבר מעבר מדלק לאלקטרונים. נושאת הדגל היא טסלה, שיצרה מכונית חשמלית נחשקת, המכונית כה נחשקת שערך החברה הגיע ל-30 מיליארד דולר. כיום קל יותר לבנות אפליקציית אובר מאשר לבנות מכונית. כולנו ראינו את המכונית של גוגל, ללא הגה, ללא נהג. הטכנולוגיה במכונית אינה יקרה. לפני סוף העשור טכנולוגיות דומות יעלו פחות מאלף דולר. מדובר בטכנולוגיות שינהגו במכוניות יותר טוב מכל נהג אנושי. המכונית של גוגל ביצעה עד כה רק שתי תאונות, במיליון קילומטרים", דברי אגסי.

 

"אין טעם להיות בעלים של רכב"

 

"אם חושבים על כך, ברכב כזה אין בעלות, אין דלק ואין מפעיל. אתה לוחץ על כפתור באפליקציה ורכב מגיע. אם אתה חי בניו יורק, פרנקפורט, ברלין, אתה רק צריך ללחוץ על כפתור ורכב יגיע. במצב כזה, אין טעם להיות בעלים של רכב. אתה מקבל כרטיס והרכב לוקח אותך לכל מקום שתרצה".

 

בדבריו רמז אגסי על מטרותיו של מיזם שהקים בבריטניה בשנה שעברה, שבו הוא מכהן כדירקטור לצד אביו ראובן אגסי. על פי ההערכות, צפוי המיזם לעסוק בתחבורה אישית, כלומר בכלי רכב חשמליים הפועלים במרחב העירוני, שניתנים להזמנה באמצעות אפליקציות שיתופיות.

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x