$
רכב

יצרני הרכב בארה"ב חוזרים לעשות שרירים

תערוכת הרכב המתקיימת בימים אלה בדטרויט היא חגיגה של אדי דלק, כוח וכסף. ויש שם גם מכוניות לא רעות, שחלקן עשויות להגיע לישראל

תומר הדר 08:2819.01.15
תעשיית הרכב האמריקאית ידעה בשנים האחרונות לא מעט עליות ומורדות, אך כעת הסובסידיות הממשלתיות הנדיבות ומחירי הדלק הנמוכים מחזירים ליצרנים בענף את היוקרה. תערוכת דטרויט המתקיימת בימים אלה היא חגיגה של אדי דלק, שרירים וכסף. ועוד בשורות טובות: לאור שינויים אחרונים בחוקי התקינה יש בה רכבים שעשויים להגיע גם לישראל.

 

שברולט בולט: המחיר רחוק מלהיות עממי

 

יצרני המכוניות החשמליות האמריקאיים עברו בשנה האחרונה טלטלה: לפני כשנתיים נחרדו האמריקאים ממחירי הדלק ונהרו לחפש מכוניות חסכוניות. בגלל החרדה הסכימו הלקוחות להשלים עם חסרונותיהם המובנים של הדגמים החשמליים: המחיר וטווח הנסיעה. אלא שכיום המצב שונה - מחירי הדלק יורדים, הצרכנים לא ממהרים לרכוש רכב חשמלי והחסרונות שהצרכנים הסכימו לחיות עמם בעבר כבר אינם מקובלים. מסיבה זו מציגה שברולט את הבולט (ברק), מכונית תצוגה המיועדת לנסוע 200 מיילים בין ההטענות. רשימת החידושים שיוצגו בוולט ארוכה במיוחד וכוללת חיבורי סמארטפון מתקדמים, תא נוסעים דו־אזורי וגם בקרת טעינה מתקדמת. עם זאת, המחיר, לפי שברולט, רחוק מלהיות עממי: 30 אלף דולר.

 

שברולט בולט שברולט בולט

 

יונדאי סנטה קרוז: גם הקוריאנים רוצים נתח

 

אנשי יונדאי הקוריאנית צופים בנישת הטנדרים בשוק הרכב האמריקאי בעיניים כלות זה שנים. יצרני הרכב האמריקאיים היו הראשונים לנצל את הפוטנציאל. ליפנים נדרש זמן רב לחדור אל לב הקונצנזוס האמריקאי, וכעת גם הקוריאנים מעוניינים בנתח מן העוגה. אלא שכדי לחדור לשוק עמוס זה נדרש חידוש: מיתוג שונה של הטנדר. במקרה של יונדאי מדגישים בחברה שהטנדר ה"אמריקאי" הראשון שלה הוא למעשה טנדר קרוס אובר, כזה שמיועד ל"הרפתקאות עירוניות". מכיוון שנישת המנועים הגדולים נתפסה מזמן בידי יצרני הרכב האמריקאיים והיפניים, יונדאי מציעה בסנטה קרוז מנוע דיזל צנוע בנפח 2.0 ליטר בלבד המפיק 190 כוחות סוס. כיאה להרפתקנים עירוניים סנטה קרוז מצויד גם במערכת הנעה כפולה.

 

יונדאי סנטה קרוז יונדאי סנטה קרוז

 

דודג' ראם REBEL: טנדר עם שדרוגים

 

בארצות הברית, ארץ הטנדרים הבלתי מוגבלים, הם אינם משמשים רק למשימות שגרתיות: לעתים קרובות הטנדר הוא רק בסיס לשלל מרהיב של שדרוגים שונים ההופכים אותו לרכב מירוצים לכל דבר. יצרני הרכב, שמודעים היטב לכסף הרב הכרוך בשדרוג הטנדרים, מציעים כיום גרסאות משודרגות משלהם היישר מן המפעל. הירידה במחירי הדלק רק גורמת להם להציע גרסאות אימתניות יותר. לכן דודג' האמריקאית בחרה בתערוכת הרכב בדטרויט כדי להציג את REBEL, טנדר שגרסתו החזקה ביותר מצוידת במנוע 5.7 ליטר, המפיק 395 כוחות סוס. מלבד המנוע מצויד הטנדר של דודג' בערכה המגביהה אותו לצורך עבירות בשטח קשה ובגלגלי ענק בקוטר 17 אינץ'.

 

דודג' ראם REBEL דודג' ראם REBEL

 

ניסאן טיטאן XD: הטנדר היפני ייכנס למשחק

 

הצרכן האמריקאי מנהל רומן ארוך שנים עם טנדרים ענקיים. עבורו מדובר ברכב המיועד לא רק לשנע את המשפחה, אלא גם להעביר את תכולת הדירה ולטיולי שטח ופעילות פנאי. יצרני הרכב המשווקים טנדרים בארצות הברית מנהלים זה שנים מירוץ חימוש במטרה להציע מנועים אימתניים ככל האפשר. טנדרים ענקיים אלה צברו פופולריות רבה גם בישראל הודות לתקנות מס ידידותיות, אך יבואני הטנדרים היפניים טרם נכנסו למשחק. כעת מציגה ניסאן את טיטאן XD, טנדר ענק בעל מנוע טורבו דיזל בנפח 5.0 ליטר. המנוע הוא אמריקאי טהור - מתוצרת קאמינס ובהספק של 310 כוחות סוס. כדי לפנות אל הרגשות הפטריוטיים מדגישה ניסאן שטיטאן מיוצר בטנסי, ארצות הברית.

 

ניסאן טיטאן XD ניסאן טיטאן XD

 

פולקסווגן קרוס קופה: מיצרנית זולה לכבישי שטח גדולים

 

פולקסווגן נחשבת לחברה ותיקה בשוק הרכב האמריקאי, אך מיצובה השתנה באופן מהותי עם השנים - מיצרנית של רכבים זולים ליצרנית של רכבי כביש־שטח גדולים כמו טוארג. אלא שבהיצע הדגמים של פולקסווגן בולט בהיעדרו רכב שטח שימוצב מתחת לטוארג. משום כך חשפה פולקסווגן את קרוס קופה GTE - רכב כביש־שטח בינוני שיגיע לייצור מלא בשנת 2016. היצע המנועים מותאם לטעמם של לקוחות אמריקאים: נפח המנוע העיקרי הוא 3.0 ליטר, הוא בעל שש בוכנות ומפיק 280 כוחות סוס. לצדו פעילים צמד מנועים חשמליים, בסרן הקדמי והאחורי, המאפשרים לקרוס קופה לנסוע במהירויות עירוניות בכוחו של חשמל בלבד.

 

פולקסווגן קרוס קופה פולקסווגן קרוס קופה

 

פורד GT: מחווה לרכב האגדי

 

חטיבתה האמריקאית של פורד הכריזה בשנות השישים על תוכנית מירוצים במטרה להביס את פרארי האיטלקית, שאותה ניסתה אז פורד לרכוש. התוצאה היתה פורד GT40, שאכן זכתה לניצחונות נאים. בימים ההם די היה באמוציות להביא לתכנונו של דגם חדש, אך כיום המניע העיקרי הוא כסף, ושוק מכוניות־העל מצוי בפריחה. מסיבה זו מציגה פורד את GT החדשה, מכונית־על שהיא מחווה לאותה GT40 האגדית. בלבה של GT החדשה לא מקנן מנוע שמונה בוכנות מסורתי, אלא מנוע אקובוסט של פורד, בעל שש בוכנות, המפיק 600 כוחות סוס. מרכב GT החדשה עשוי סיבי פחמן, מה שמגביר את מידת החוזק המבני מחד ומפחית את משקל הרכב מאידך.

 

פורד GT פורד GT

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x