שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

חוק רישוי רכב: ועדת הכלכלה תמשיך לקיים דיונים גם בפגרה

מדובר בבשורות חשובות עבור משרד התחבורה, שאנשיו חששו מפני הפסקת הדיונים בחוק. החוק עוסק בהגדרת החובות והמגבלות המוטלים על יבואני רכב, הגורמים הפעילים בענף המוסכים - ובסחר ויבוא חלקי חילוף

תומר הדר 11:2907.12.14

ועדת הכלכלה תמשיך לקיים דיונים בחוק רישוי רכב גם במהלך הפגרה. מדובר בבשורות חשובות עבור משרד התחבורה, שאנשיו חששו מפני הפסקת הדיונים בחוק. בשבוע שעבר החלו אנשי משרד התחבורה לבחון אפשרויות ל"דיון בזק" במטרה להביא לאישור מהיר של סעיפי חוק רישוי רכב שכבר עלו לקריאה ראשונה ושנייה.

שר התחבורה ישראל כץ שר התחבורה ישראל כץ צילום: אוראל כהן

 

חוק רישוי רכב החל את דרכו עוד בימי המחאה החברתית של קיץ 2011 - אז הודיע שר התחבורה על הקמת ועדת זליכה להסדרת ענף הרכב. בין המלצות הוועדה הופיע סעיף הדורש ביטול בעלויות צולבות בין חברות ליסינג ויבואני רכב, הטלת מגבלה על גובה ההנחות שיבואן רכב יכול להעניק לחברות הליסינג ואיסור על בעלות על מספר מותגי רכב ליבואן אחד.

 

לאחר מסירת מסקנות הוועדה הוקמה ועדה מקצועית חדה, בשיתוף עם נציגי רשות המסים, שקבעה כי חלק ממסקנות ועדת זליכה, כגון איסור הבעלות הצולמת והגבלת ההנחות יבוטלו. עם זאת, מסקנותיה של הוועדה החדשה התגבשו ל"חוק רישוי רכב", שהדיונים בו אמורים להסתיים השנה. בין הסעיפים הבולטים בחוק רישוי רכב מצויים הסעיפים המגדירים את החובות והמגבלות המוטלים על יבואני רכב, הגורמים הפעילים בענף המוסכים - ובסחר ויבוא חלקי חילוף.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x