$
ועידת הקיימות 2014
ועידת הקיימות גג עמוד

מנכ"ל נספרסו ישראל: "60 אלף חקלאים מגדלים לנו קפה"

משה מרי סיפר בוועידת הקיימות של כלכליסט על תוכנית החברה להכשיר חקלאים בכל העולם לקטוף את פולי הקפה ולנהל את מקורות המים בצורה המשפיעה לטובה על הסביבה

נורית קדוש 11:1610.11.14

"חשיבה יומיומית סביב קיימות לטווח ארוך מייצרת לארגונים הזדמנות עסקית ענקית. מעבר לקיימות, היינו צריכים לחשוב גם על נושא השמירה על האיכות לאורך זמן ולשם כך הקמנו ב-2003 את תכנית הטריפל A שכבר מאגדת 60 אלף חקלאים ברחבי העולם. היעד שלנו הוא ש-100% מהקפה שלנו יגיע מחקלאים השותפים לתכנית". כך הצהיר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל בוועידת הקיימות לעסקים של "כלכליסט" בתל אביב.

 

 


לדברי מרי, תכנית הטריפל A הוקמה על ידי החברה ב-2003 ונועדה לשלב בין קיימות לאיכות. במסגרת התוכנית, עובדים עם 60 אלף חקלאים. 60% מהקפה שלהם מגיע מהחקלאים האלה והיעד הוא להגיע ל-100%.

 

לדברי מרי, חקלאי שמצטרף לתכנית הופך שותף, ומקבל מהחברה הדרכות בנושאים שונים: "אנחנו מלמדים אותם לקטוף פולי קפה בסטנדרטים של נספרסו, ניהול מקורות המים, ניהול חווה, ניהול עובדים, פנסיה ועוד. זה קשה להם להתאים את עצמם לסטנדרטים ולדרישות, אבל התוצאה הסופית היא שהם הופכים מעורבים יותר ומשפיעים לטובה על הסביבה".

 

משה מרי בוועידה היום משה מרי בוועידה היום צילום: עמית שעל

 

אחת הפעולות בתכנית הטריפל A שציין מרי נוגעת למיחזור הקפסולות של האספרסו. "מצאנו שהחומר המתאים ביותר לייצור הקפסולות הוא אלומיניום, השומר באופן הטוב ביותר על איכות הקפה מפני אור, חמצן ועוד. אלא שזהו חומר שדורש טיפול לצורך המיחזור שלו בתום השימוש. פיתחנו שקית אטומה ומתכלה שהלקוחות שלנו מקבלים ומרכזים בה את הקפסולות אחרי השימוש. אנחנו אוספים את השקית מהלקוחות ומעבירים את הקפסולות למיחזור במתקן במודיעין".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x