$
רכב

בלעדי לכלכליסט

שברולט חדשה מאמריקה לצרכים המיוחדים של צה"ל

עקב הדרישות החדשות במכרז של משרד הביטחון, יבואנית שברולט UMI שוקלת לייבא דגם שאינו משווק כיום בישראל

תומר הדר 08:2725.06.14

UMI, יבואנית שברולט, בוחנת את האפשרות לייבא דגם ייעודי לשימוש במכרז הליסינג של צה"ל. כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות, מדובר בתת־גרסה של שברולט סוניק, שתאובזר כך שתיועד לענות על הדרישות שפרסם צה"ל במכרז לרכבים הצמודים של אנשי הקבע.

 

ל"כלכליסט" נודע כי לפני כמה שבועות הגיעה ארצה משלחת מטעם ג'נרל מוטורס האמריקאית, יצרנית שברולט, במטרה לבחון את כדאיות העסקה. אם יוחלט כי מדובר במהלך משתלם, צפויה UMI להפוך ליבואנית הרכב הראשונה שתייבא רכב שמתאים לדרישות מכרז הליסינג של צה"ל.

 

שברולט סוניק שברולט סוניק

 

שינוי הדרישות במכרז שפרסם משרד הביטחון לפני כחודשיים צמצם את מספר הדגמים שיבואני הרכב יוכלו להציע לאנשי הקבע. על פי תנאי המכרז, מהרכבים המשתתפים במכרז נדרש נפח מנוע של 1,190–1,600 ליטר. אחד הגורמים המכריעים להשתתפות במכרז הוא מחיר הרכב, שנגזר גם מנפח המנוע. בפועל רק קומץ דגמים מצויד במנוע קטן כנדרש במכרז, ובהם מיצובישי אטראז' ופיז'ו 301, הנמכרים בארץ במנועים שנפחם קטן מ־1,200 סמ"ק. יבואנית פיז'ו לא מתכננת להקצות רכבים לטובת המכרז, מה שמותיר את הזירה רק למיצובישי.

 

גם רכבים בעלי מנועים גדולים יותר יכולים להשתתף במכרז, אך מחירם הגבוה ביחס למחיר האטראז' מצמצם את הסיכוי שלהם לזכות במכרז. כך לדוגמה, מחיר אטראז' בישראל הוא 94 אלף שקל, ואילו מחירה של שברולט סוניק, בעלת מנוע 1.4 ליטר, הוא 100 אלף שקל. כדי שיתאפשר לה להתחרות בדגם של מיצובישי, החליטה יבואנית שברולט לייבא דגם מיוחד של סוניק, המאובזר פחות מהגרסה ה"אזרחית" וצפוי להיות יקר פחות. מ־UMI נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את ההשתתפות במכרז צה"ל באמצעות דגם הסוניק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x